Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

 

Turkse Pizza

Wij vinden Turkse pizza altijd ontzettend lekker. Het is alleen jammer dat ze niet heel gezond zijn. Zeker niet met de hoeveelheid knoflooksaus die je er toch vaak op neemt. Soms is een beetje zondigen echt niet erg en je moet je af en toe ook iets lekkers gunnen. Ik heb echter ook een gezonde variant van de Turkse pizza. Deze pizza is gemaakt naar het recept van Jamie Oliver. De Turkse pizza van vandaag is niet te vergelijken met de Turkse pizza die je bij de Turk koopt, maar hij is wel heel erg smakelijk. Deze pizza is ook stukken gezonder, dus je kan gezond zondigen! Wil je een echt Turkse pizza eten? Ik heb eventueel ook dit recept voor een Turkse Pizza ofwel Lamacun.

Lamacun maken 

wat heb je nodig om deze gezonde Turkse pizza te maken:

– Arachideolie
– 400 gram lamsgehakt
– 1 theelepel paprikapoeder
– 1 theelepel komijnzaad
– peper/zout
– 1 flinke theelepel sambal badjak
– 2 takjes verse rozemarijn
– 2 flinke eetlepels tomatenpuree
– 3 tenen geperste knoflook
– 1 citroen
– 4 Homemade wraps (Klik hier). Tortilla’s kunnen ook maar zelfgemaakte wraps zijn zoveel lekkerder!!

voor de salade heb je nodig:

– 1 groene paprika
– 2 lente uitjes
– komkommer(ik gebruik ongeveer een kwart)
– little gem sla(ik gebruikte de helft hiervan)
– 2/3 tomaten
– 1/2 bosje koriander en dille
– 1 eetlepel goede olijfolie
– theelepel rode wijnazijn
– 100 gram verkruimelde fetakaas

Bereiding van de Turkse Pizza

1. Verwarm de oven voor op 230 graden
2. Verwarm de arachideolie en rul het gehakt met peper, zout, paprikapoeder, komijnzaad en de rozemarijnnaaldjes
3. Voeg als het gehakt mooi bruin is de geperste knoflooktenen toe en de tomatenpuree en bak alles eventjes kort mee
4. Haal de pan van het vuur en knijp wat citroensap over het gehaktmengsel en roer nog eventjes goed door
5. Snijd de lente uitjes, sla, paprika, tomaten, komkommer, dille en koriander heel fijn en meng dit goed door
6. Maak de salade aan met een eetlepel olijfolie en een theelepel rode wijnazijn en hussel de salade eventjes door
7. Spreid het gehaktmengsel over de 4 tortilla’s en zet ze voor ongeveer 4/5 minuten in de oven
8. Als de pizza’s klaar zijn, verdeel je er de salade overheen samen met wat verkruimelde feta en oprollen maar!

DSC05266

DSC05269

DSC05272

Als je wilt kun je er ook nog wat hummus of knoflooksaus bij serveren. Ook lekker is om er Turkse melk bij te drinken. Deze melk is ontzettend zout, dus hier moet je wel van houden.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.