State of Art laat B4men.nl de mode voorjaar/zomer 2016 zien

B4men en State of Art gaan elkaar steeds meer vinden. Afgelopen jaar heb ik het merk State of Art via de blog weer herontdekt (klik hier om te lezen hoe). Na dit eerste contact is er een zakelijke vriendschap aan het ontstaan tussen B4men en State of Art. Ik ben nu twee keer bij hen op kantoor geweest om eens kennis te maken met het merk en de mensen achter het merk. Ik neem jullie graag mee in deze ervaring.

imageState of Art in Lichtenvoorde

Hoe internationaal het merk ook lijkt, State of Art is een puur Hollands merk. Ik moet eigelijk zeggen een merk uit de Achterhoek. Deze afkomst is voor het merk erg belangrijk, zij zijn trots dat zijn vanuit de Achterhoek zo’n mooi en groot merk hebben kunnen opzetten. Met alle nuchterheid en bescheidenheid die bij de Achterhoek hoort. Ik was eerst wel verbaasd over het feit dat zij helemaal in Lichtenvoorde zitten. Alles op het gebied van mode moet toch gewoon in de Randstad zitten? Vroeger was dit wel anders, de textiel industrie was juist heel groot in het oosten van het land. Kleding en de Achterhoek passen dus juist heel goed bij elkaar. En wat is nu 2 uur in de auto, als je auto rijden leuk vind en de Achterhoek een geweldige omgeving is.

image

Verbaasd over State of Art

State of Art heeft mij enorm verbaasd en wel positief. In mijn eerste bezoek kreeg ik alles te zien en werd mij heel veel uitgelegd. Zo ontwerpt State of Art alles zelf, van de stoffen tot aan de knoopgaatjes toe. Over ieder detail is nagedacht. Dit is vrij bijzonder en gebeurt niet veel meer bij dit soort merken. Wat ik goed heb kunnen zien, is dat ze bij State of Art zelf ook bewust waren van het feit dat ze echt oubollig geworden waren en dat ze voor een jonger publiek echt moesten gaan veranderen. Dit veranderen gaat niet van de ene op de andere dag. Je wilt je fans van nu niet wegjagen omdat zij zich niet meer herkennen in het merk. In de ontwerpen zijn ze steeds een stapje verder gegaan en inmiddels hebben ze echt heel stoere en gave kledinglijnen waar iedere jong man zich in kan vinden.

image

Vakmanschap en Innovaties

Tijdens mijn bezoeken bij State of Art zijn deze twee woorden het meest blijven hangen. Nieuwe technieken, stoffen en systemen. Bij State of Art zijn ze veel verder dan bij heel veel andere bedrijven, van chips in de prijslabels tot een bijna klimaat neutraal kantoor. Het mooie is dat zij dit niet van de daken schreeuwen, er is geen Westerse bluf in de Achterhoek. Vakmanschap is een kernwoord wat de komende jaren nog belangrijker gaat worden, ik heb tijdens mijn laatste bezoek gezien dat zij druk aan het ontwikkelen zijn van nieuwe lijnen die echt iets bijzonders gaan worden. Bijzondere weeftechnieken of bijzondere stoffen, in deze nieuwe lijn zal echt vakmanschap voorop staan.

image

Kijkje in de toekomst. Preview trends zomer 2016

De mode loopt altijd veel verder vooruit dan je zou denken. Ik kreeg een mooi inkijkje in de mode lijnen zoals die volgend jaar zomer 2016 in de winkel komen te liggen. Ik heb stiekem voor jullie wat beelden kunnen maken:

image image image image

Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.

View all articles
Leave a reply
Written by Jan Willem Huffmeijer