De Mazda 6: Eén van de meest onderschatte auto in Nederland.

Ik heb weer mogen rijden met een super mooie auto. Deze keer ben ik zelfs 1,5 week op pad geweest met de Mazda 6. Wij hadden als gezin een andere auto nodig. Ons oude barreltje was echt met zijn laatste kilometers bezig en met de aanstaande apk is de tijd van afscheid nemen gekomen. Maar goed, welke auto gaat hem vervangen? Ik ben zelf een groot fan van Mazda en vind de auto’s die zij maken niet alleen erg mooi maar ze rijden ook geweldig. Wij hebben wij een grotere auto nodig nu ons gezin aan het opgroeien is en er een grote hond is bijgekomen. Daarom de keus om met de Mazda sportbreak te rijden.

Mazda 6 zijaanzicht Mazda blik vanuit rechts voor op de auto

De Mazda 6 Sportbreak

Waar Mazda jaren onopvallende auto’s zijn geweest is het merk Mazda de afgelopen jaren weer helemaal op de kaart gezet met de nieuwe styling. Mazda heeft met de CX 3 en 5 en met deze een paar hele mooie auto’s. Toen wij dus moesten gaan nadenken over een nieuwe auto was Mazda één van de eerste merken waar ik aan dacht. Aangezien de CX 3 te klein is en de CX 5 voor onze hond te hoog viel daarmee onze keus gelijk op de Mazda 6. De Mazda heeft een super sportief en stoer uiterlijk voor zo’n grote auto. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Sportbreak zelf stoerder vind ogen dan de sedan uitvoering. Het lijnenspel van de auto, die als een soort van golf van voor naar achter in de auto zit, komt het mooiste uit in de sportbreak. Iets wat direct opvalt is de grote van de 6. Hij is echt heel groot!! Vooral de breedte van de auto valt op. Dit kan een voor of nadeel zijn, het is maar net wat je nodig hebt.

Interieur van de Mazda 6 sportbreak inside de Mazda sportbreak stuur van de Mazda 6 heerlijke stoelen in Mazda achteruitkijk camera

De Mazda 6 GT-M 2.2 SKYACTIV-D 129 kW / 175 pk

Mazda 6 sportbreak die ik heb mogen rijden had een top uitrustingsniveau, wat de auto nog meer allure gaf. De ruimte in de auto werd onderstreept door het grote panoramadak. Rijdend is de Mazda 6 het allerbeste in zijn element. De auto rijdt soepel en geeft het gevoel dat je zweeft over de weg. Het is één van de best rijdende auto die ik heb mogen rijden voor de blog. Eerder heb ik dit ook mogen ervaren met de Mazda CX3. Ik denk dat Mazda in Nederland één van de meest onderschatte merk is. Ik heb best wat afstanden gereden met de Mazda 6 en zodra je op de weg rijd en om je heen kijkt valt het mij op hoe weinig je deze auto ziet rijden. Je rijdt met de Mazda 6 een auto die fantastisch rijdt, een hoog uitrustingsniveau heeft en geen dertien in een dozijn auto is.

hele mooie neus van de Mazda 6 sportbreak mooie spiegels strakke design van de koplampen hele dikke kont van de Mazda

Waarom dan geen Mazda voor ons

Jullie hebben het op de blog al kunnen lezen, ik heb een nieuwe auto en nee het is helaas geen Mazda 6 geworden. Het heeft niets met de auto te maken maar alles met Marie Louise en het budget wat wij te besteden hadden. Voor een besparing ging wij zelfs onze autoverzekering vergelijken. Marie Louise vind de auto te groot voor haar. Omdat het “onze” auto wordt, waar ook zij de boodschappen mee moet kunnen halen, is het belangrijk dat zij zich ook goed voelt in de auto. En eerlijk is eerlijk ook het budget wat niet toereikend genoeg. De Mazda 6 begint vanaf € 32.000,- en de uitvoering die wij hebben gereden was € 48.000,-. Dit kan ik mij als startende ondernemer absoluut niet permitteren. Voor nu geen Mazda dus, maar de liefde voor het merk is na het rijden van de Mazda 6 alleen maar groter geworden. Ik geef deze auto een 9,5!!

Mazda vooraanzicht mazdan 6 vanaf de zijkant gezien


Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.

View all articles
Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Written by Jan Willem Huffmeijer