Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Healty, healthy, healthy…wat is nu precies healthy food? Dit recept is in basis echt wel een heel gezond gerecht, mijn versie is helaas ietsjes minder gezond 🙂 Voorheen maakte ik dit gerecht altijd zonder spekjes en zonder Parmezaanse kaas en dan is hij 100% dieetproef. Deze versie met spekjes en Parmezaanse kaas is echter 100x lekkerder 🙂 Aan jou de keuze dus hoe je hem wilt klaarmaken!

 

Wat heb je nodig:

350 gram pasta naar keuze (voor een gezondere versie, gebruik een volkoren pasta)

2 rijpe avocado’s

rasp en sap van 1 citroen v1 tn knoflook, in kleine stukjes gesneden of geperst

zeezout/zwarte peper/ chili vlokken

flinke hand basilicum bladeren

65 gram pijnboompitten

zakjes veldsla

Parmezaanse kaas, hoeveelheid naar keuze 🙂

bakje spekblokjes

1 bouillonblokje

scheut extra vierge olijfolie

Hoe maak je het klaar:

  • Kook de pasta met het bouillonblokje gaar volgens de beschrijving op de verpakking
  • Giet de pasta af, spoel met koud water en meng de pasta met wat olijfolie (dit voorkomt dat de pasta gaat plakken)
  • Bak de spekjes krokant en laat eventueel uitdruipen op keukenpapier (wij vinden het vet juist lekker, maar daardoor natuurlijk niet heel gezond)
  • Rooster de pijnboompitten
  • Ontpit de avocado’s en doe het vruchtvlees in een keukenmachine
  • Voeg de knoflook, citroensap, citroenrasp, basilicum, geraspte Parmezaanse kaas en een scheut extra vierge olijfolie toe
  • Mix het geheel tot je een smeuïge substantie hebt verkregen
  • Breng de dressing op smaak met zeezout, zwarte peper en chili vlokken
  • Meng de dressing met de pasta
  • Hussel de veldsla erdoor met je handen
  • Bestrooi met de pijnboompitten, uitgebakken spek, Parmezaanse kaas en een scheutje extra vierge olijfolie.

Zoals je ziet kan je dit gerecht zo (on)gezond maken als je zelf wilt.

Buon Appetito!

 

 

Deze gerechten vind je misschien ook lekker:

Een heerlijk verwarmende stoof. Surinaamse Stoof recept.

Healthy Burger B4men Style

Turkse Pizza: zelfgemaakt maar dan stukken gezonder!

B4men op dieet: Recept gezonde pasta salade

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest