Ring Stick Up Cam ideaal voor in huis. Review

Ring Stick Up Cam camera voor in en buiten huis

Ring Stick Up Cam review van B4men. Naast dat het gewoon super tof is om deze Ring Stick Up Cam te mogen reviewen, kwam hij ook op het beste moment ever. Voor iedereen die de blog niet op de voet volgt, mijn dochter is ernstig ziek en ligt daardoor ook regelmatig in het ziekenhuis. Oké, wat heeft dat met deze camera te maken hoor ik je denken? Eigenlijk best veel. Een beeld zegt soms meer dan duizend woorden en hoe geruststellend kan het dan zijn om vanuit je ziekenhuisbed even naar je huisdieren te kijken. Het heeft helemaal niets met beveiliging te maken maar deze camera heeft zijn meerwaarde inmiddels zo hard bewezen hiermee.

De Ring Stick Up Cam

Ring Stick Up Cam review B4men

De Stick Up Cam van Ring is ontwikkeld voor binnen en buiten gebruik. Hij is erg klein en staat op een voetje wat ervoor zorgt dat je de camera overal kan neerzetten. Ik heb persoonlijk voor de batterij variant gekozen en niet voor een bedrade versie. Dit omdat ik de vrijheid wil hebben om de camera overal neer te zetten waar ik dat nodig vind. Ik neem de camera iedere dag mee naar mijn B4men Barbershop om daar de boel te beveiligen. Ik zit met mijn barbershop in de achtertuin en het kan soms erg donker zijn. Het is daarom prettig om naast mijn hond ook een camera te hebben voor mijn veiligheid. Ook ideaal voor mijn vrouw en kids om te kijken of ik al klaar ben met knippen, scheelt weer een loopje. Wanneer ik niet in de shop sta, gebruiken wij de camera voor in huis als wij weg zijn. Wij hebben twee katten en een grote hond en het is erg makkelijk om te zien wat er in huis gebeurt als wij weg zijn.

De Stick Up Cam kan je ook goed ophangen

Dit vinden wij van het gebruikt van de Stick Up Cam

Nick heeft eerder al eens geschreven over de Ring Doorbell en hier was hij erg blij mee. Wij kunnen nu deze Stick Up Cam aan dit rijtje toevoegen. De installatie is super simpel via de Ring App en hier was ik echt met een paar minuten mee klaar. Toen ik zag dat je de batterij versie alleen kan opladen wanneer de batterij ook daadwerkelijk uit de camera is schrok ik wel een beetje. Dit had ik eigenlijk niet verwacht, ik had verwacht de batterij te kunnen opladen via de camera zelf. Echter bleek dit geen echt probleem te zijn. De batterij van de Ring Stick Up Cam gaat namelijk ruim twee weken mee (en dan gebruiken wij hem best intensief). Het beeld van de camera is heel goed en bijna zonder vertraging. S’avonds donker in huis?? Geen probleem! Via de nachtstand krijg je alsnog een heel goed beeld en zie je echt heel goed wat er gebeurt. Via de camera kan je twee kanten op communiceren, dus je kan ook met elkaar praten via de camera. Ook dit gaat zonder ruis en zonder vertraging.

Dit is het beeld van de Ring camera op mijn iPhone

Waar moet je de Ring Stick Up Cam voor gebruiken?

Ik was voor de review eigenlijk best een beetje sceptisch. Waar ga je deze Cam nu voor gebruiken. Wanneer je de camera buiten ophangt (ja, dat kan ook) kan ik het mij voorstellen. Zeker wanneer de camera koppelt aan je Ring Doorbell. Maar voor binnen had ik naast de barbershop niet het idee dat ik hem zo handig zou vinden. De opties zijn eindeloos. Ik heb zelf geen kleine kinderen meer maar de Ring Stick Up Cam zou ook een perfecte babyfoon zijn. Ook met grotere kinderen is het handig om hem neer te zetten zodat je kan zien of de gemaakte afspraken worden nagekomen. Ook huisdieren met verlatingsangst zijn via de camera goed in de gaten te houden. Zodra je hem in huis hebt zul je merken dat je hem meer zal gebruiken dan je op voorhand zou denken.

Dit is het beeld van de Ring Stick Up Cam in de app op mijn iPhone

Kosten en verkrijgbaarheid

De Ring Stick Up Cam is goed te verkrijgen via internetwinkels maar ook via de Ring website zelf. De kosten voor de camera zoals ik heb hem staan (met batterij) zijn € 99,-. Wanneer je hem bedraad wil hebben dan zijn de kosten gelijk maar er is ook een Elite uitvoering met een mooiere voet en betere verbindingsopties deze kost € 199,-

Specificaties Ring Stick Up Cam

Size and Colour:

• Afmetingen: 60 mm x 60 mm x 97 mm (zonder standaard)
  • Available Colours: Wit, Zwart (binnenkort verkrijgbaar),

Eigenschappen

• Eigenschappen: Beveiligingscamera op batterij voor binnen en buiten, flexibele plaatsingsmogelijkheden
  • Bewegingsdetectie: Aanpaspare bewegingsdetectie
  • Zicht: 130° (diagonaal), 110° (horizontaal), 57° (verticaal)
  • Audio: Tweerichtingsspraak met ruisonderdrukking

Stroom en verbinding

• Stroom: Verwisselbare, oplaadbare batterij, zonnepaneel (optioneel)
  • Verbinding: 802.11 b/g/n-wifiverbinding @ 2,4 GHz

Installatie

• Te installeren in: 5-10 minuten
  • Functioneert bij: -20°C tot 50°C, waterbestendig
  • Systeemvereisten: iOS 9.3 en hoger, Android 5.0 en hoger
  • Montagevoet: Geïntegreerde montagestandaard met aanpasbare hoek. Kan vrijstaand worden neergezet of aan de muur worden bevestigd.

Algemeen

• Inbegrepen: Stick Up Cam Battery, Verwisselbare batterij, USB-oplaadkabel, schroeven en pluggen, gebruikershandleiding & beveiligingssticker
  • Garantie: Beperkte garantie van 1 jaar. Ben je consument, dan is deze garantie een aanvulling op je wettelijke garantie – onze garantie doet geen afbreuk aan de rechten die hieronder vallen. Dit betekent dat je wettelijk gezien misschien nog aanvullende rechten hebt nadat de beperkte garantie is verlopen. Volg deze link voor meer informatie.
  • Model: 3de generatie