Ring Video Doorbell Pro – Review

Onze verbouwing zit er bijna zo goed als op. We hebben een leuk huisje weten te bemachtigen in deze heftige huizenmarkt en hebben het nu ons “eigen” kunnen maken. Pasgeleden kreeg ik een leuk berichtje binnen, of ik een video deurbel wilde testen. Of dit wat zou kunnen bijdragen aan de veiligheid van het huis. Ik vind technologie echt hartstikke leuk en ook zeker het ‘smart’ maken van ons huis, staat hoog op het lijstje. De eerste stap is dus onze standaard ouderwetse deurbel vervangen voor een videocamera variant. De Ring video Deurbel Pro!

Super leuk ingepakt met direct informatieve boekjes (deze moet je echt lezen voordat je het installeert haha)

De eerste stap naar een smart home

Er zijn aardig wat varianten van video deurbellen of losse ip-camera’s (kleine camera’s verbonden op je netwerk). De video doorbell pro van Ring is er eentje die meerdere eigenschappen heeft. Zo kan deze bewegingen detecteren, je kan hem opnemen vanaf je telefoon en terug praten en je chimes (bel geluiden) zo instellen dat ze je bijvoorbeeld ’s avonds niet kunnen storen. Ik zal de opties van de deurbel even toelichten en een kleine insight geven hoe je hem moet installeren.

beltrafo in groepenkast

Het installeren van de Ring Video Doorbell Pro

Voor mij was het installeren van deze deurbel niet heel erg moeilijk. En mede daarom had ik bewust gekozen voor de Ring video doorbell pro. Maar als je een groep toevoegen aan de meterkast al lastig of eng vindt, raad ik ten zeerste af om hem zelf te plaatsen. Dan zal het inschakelen van een elektricien wel nodig zijn. De Ring video doorbell pro sluit je namelijk aan op je huidige deurbel verbinding. De beltrafo (waar je bel op aangesloten zit) moet je dus vervangen voor een sterkere beltrafo, die bijgeleverd is met de Ring Pro, namelijk een 24 volt variant. De meesten van jullie zullen een 8 volt hebben en dat is niet toereikend. De uitleg om hem aan te sluiten is duidelijk en spreekt voor zich. Je sluit hem gewoon aan op je groepenkast rails en verbind de bel draden door, zodat hij constante spanning heeft. Vervolgens gaat de deurbel tegen je praten als hij opgestart is. Daarna open je de app, scan je de barcode op de doos en voer je het Wi-Fi wachtwoord in. Je deurbel is nu ingesteld!

Maar niet getreurd als je niet te technisch bent. Ring heeft ook nog drie deurbellen die op basis van oplaadbare batterijen gaan. Heb je bij jou voordeur toevallig ook geen draden meer liggen? Dan kan je eventueel ook gaan voor de Ring Video Doorbell 2. Alleen vastschroeven bij, of op je deur is al voldoende. Wat echt heel gemakkelijk is.

De opties

De Ring Video Doorbell kan je een zone instellen wat ervoor zorgt dat je een notificatie krijgt als er detectie gevonden is bij je voordeur. Dus voordat iemand aanbelt, krijg je al een berichtje dat er iets of iemand voor de deur staat. Ja, ik krijg soms ook een notificatie als de buurkat even komt snuffelen. Je kan het geheel finetunen of hij sneller reageert op beweging of echt alleen op mensen die je pad oplopen.

De filmpjes worden opgenomen en opgeslagen in de cloud van de Ring App. Het grootste nadeel vind ik dat je per se een abonnement moet hebben, voor je ring product om de video’s op te slaan en te bewaren. Ik had liever gezien dat ik ze zelf kon opslaan op mijn NAS.

Verder kan hij ook prima in het donker filmen met de infrarood camera die erop zit. Dus qua beveiliging is het wel een top apparaat. En ja, je kan aan de bezorgers vragen of ze je pakketje even bij de buren willen afleveren.  Met de live view kan je alles goed in de gaten houden. Je verliest dus niks uit het oog 😉

Eind oordeel van de Ring Video Doorbell Pro

Een prima deurbel! Zeker leuk dat hij gewoon netjes alles filmt wat er gebeurt bij je voordeur. Ik weet alleen niet of de Doorbell pro het extra geld waard is ten opzichte van de Ring Doorbell 2. Hij is wel mooi slank en je ziet niet een, twee, drie dat er een slimme deurbel zit. Het abonnement is dan wel echt het enige minpuntje. Je bent dus wel afhankelijk van Ring zelf en hun services. Het had helemaal top geweest als je het zelf mocht opslaan op een NAS o.i.d.