Game Review: DOOM: Eternal (PC) – No Time To Stop!

game review Doom Eternal

Wat ziek! Wat vet! Wat gruwelijk! Dat is eigenlijk waar DOOM om draait. ID Software heeft het weer geflikt! En is het überhaupt wel mogelijk om één van de betere singleplayer games zo hoog te houden? Nou. En. OF! Ze hebben echt hun best gedaan en het speelt weer heerlijk weg. Snelle gameplay, demonen en andere vage wezens helemaal tot puin schieten en slaan. Zeker in deze corona-crisis tijd is het wel super lekker dat je na je werk het stoom kan afblazen op deze knaller van een game!

Game review Doom

Een verhaal die gewoon klopt!

Wanneer je het spel opstart en je voor het eerst de campaign in duikt, wordt je meteen goed geconfronteerd. Het is hel op aarde en jij moet proberen dat te stoppen en alles kapot te maken wat niet menselijk is. Natuurlijk doen we dat niet met gewone wapens maar met wapens gevoed door haat en verderf! Wel voor een goed doel natuurlijk.

Het belangrijkste om meteen te vermelden is dat je niet zomaar erdoorheen kan jassen. Je moet echt goed opletten wat je doet en ook niet te snel willen gaan. Daar krijg je anders spijt van geloof me. Zo kom je tevens na elke missie altijd terug bij de Fortress of DOOM, jouw schip volgeladen met snufjes en kamers waar je van alles en nog wat kan doen. Zo heb je een Ripatorium waar je je loadout en skills kan testen als het je bij die ene missie niet lukt. Ook alle dingen die je opspaart kan je hier vaak terug vinden en het allerbelangrijkste dat je hier dus ook je missies weer kan selecteren.

Game review Doom

Demoon daar, demoon hier…

De demonen kan je op 100 en 1 verschillende manieren dood maken. Ondertussen kan je ook equipment verdienen, die je aan je geavanceerde Praetor Suit koppelt. Zoals bijvoorbeeld een shoulder mounted flame belch. Een melee attack waar je u tegen zegt en ga zo maar door. Runes kan je ook gebruiken voor verschillende abbilites en die heb je ook in een later stadium zeker nodig. Hoe verder je komt, hoe moeilijker het wordt. Ook de hoeveelheid demonen worden steeds groter, gevaarlijker en vooral moelijker. RIP & TEAR is er echt wel bij maar met een goed verstand.

Ieder wapen die je dus ook krijgt, kan je weer upgraden. Bijvoorbeeld de shotgun die sticky bombs afvuurt. En als je die dan vervolgens in de mond van de cacodemon schiet en hij explodeert in zijn mond, kan je de final blow geven die elke keer kan veranderen.

Ook kan je slayer keys vinden die je een bepaalde missie geven. Waarbij je moelijke waves van enemies moet trotseren. Als de slayer gate hebt geopend krijg je dus best een pittige wedstrijd voor je kiezen. Je gaat snel door je ammo en levens heen, dus je skills moeten wel aardig op niveau zijn wil je hem goed kunnen afronden. Je kan ze vinden door naar een paarse sleutel te zoeken. Let wel alsjeblieft op je hartslag als je gaat beginnen.

Game review Doom

Echt weer een heerlijke shooter en in deze tijden ook zeer welkom. Al moet ik zeggen dat Animal Crossing ook wel wat heeft na een dagje werken.  Mocht je de DOOM in 2016 hebben gespeeld, is het zeker een upgrade om deze te gaan spelen. Ook omdat hij twee keer zoveel demons bevat maar de verhaallijn ook wel een stuk toegankelijker is.