MuziekMuziek

Game Review: Destiny 2 – The Witch Queen (PC) – Het grote is terug

Ik ben weer goed verwend als gamer! Voor Destiny 2: The Witch Queen kreeg ik de game op PC inclusief een hele vette Collectors Edition die ik als Destiny fan heel erg kan waarderen! En moet ik zeggen dat ik ook wel erg uitkeek naar de nieuwe uitbreiding. Dit keer zou het weer een grotere uitbreiding worden namelijk. Gevoelsmatig gaf de trailer mij echte The Taken King vibes van Destiny 1. Vooral qua muziek en ambiance. Dit beloofde wel iets goeds en hopen dat de story ook zodanig goed uit de verf komt.

The Witch Queen, ook wel Savathun genoemd, is de zuster van Oryx die we natuurlijk kennen als The Taken King. Zo klopte de trailer ook als een bus en zoals ik al eerder zij qua muziek en ambiance doet het dus zeker niet onder. Met het starten van de game en main campaign kon je kiezen tussen de normale modus en legendary mode. Omdat je gear toch redelijk opgetrokken wordt met de nieuwe expansions was dit het proberen wel waard. Ookal wist ik niet of de wapens die ik bezitte nog steeds afdoende waren. Ik had me toch wel flink vergist, want de game start toch ook best wel pittig. Snel maar weer terug naar de normale modus, anders kwam deze review er natuurlijk nooit van! Wel heel leuk dat ze het geïntroduceerd hebben, want high risk = high rewards. Zo krijg je met deze campaign modus wel aanzienlijk sneller betere gear en de kans op een exotic is ook aanwezig.

De story was zeker een stuk boeiender dan de vorige uitbreidingen. Zo nu en dan had ik ook echt wel van die “What the actual F*#&” momenten. Zeker als je er over nadenkt dat het destiny 1 uitgekomen was in 2014. Het verhaal wordt nu wel een stukje completer. Ook is de Hive, waar je voornamelijk tegen vecht, een stuk pittiger geworden. Om niet teveel te spoilen, kost het je aardig wat munitie om sommige tegenstanders te verslaan.

Naast de normale campaign kan je nu ook wapens maken. De eerste die je krijgt is een Glaive die gigantisch epic is! Want zwaarden in Destiny zijn toch wel die classic heavy weapons die veel gebruikt worden binnen PvP. en met bossbattles in PvE. Door patterns te sparen, middels missies en door gewoon wapens goed te gebruiken. Zo hoop ik dat de zelfgemaakte wapens een goede balans hebben en veel gebruikt worden in de meta. Zodat de grind anders is ingericht dan alleen maar hopen op goed geluk als je een specifieke exotic met bepaalde stats wilt.

Als laatste heb ik wel iets heel vets mogen doen. Namelijk een groepsinterview bijwonen van Bungie zelf met de naam: “ARTISTIC DIRECTION: A new tone for Destiny” had. Hierbij had ik een vraag gesteld die ik voornamelijk gewijd had aan Michael Salvatori, een van de componisten. Mijn vraag aan hun was dat ik het gevoel had met iedere expansion de muziek “harder” werd. Hierbij gaven ze aan dat het niet per se harder was maar meer “gelaagd”. Ze gebruiken dus vanaf dat de game uitkwam in 2014 alle muzikale elementen die ze tot nu toe tot hun beschikking hebben en maken ze de muziek zodanig dat alles wel goed aan elkaar moet aansluiten. Daarom lijkt het wel alsof de muziek steeds heftiger wordt en ze die trap telkens kunnen overtreffen.

Written by
Nick Strijbos

Ik ben Nick, 28 jaar en schrijf voornamelijk over games en gadgets op B4men. Op de platformen van PlayStation, Switch en PC. In mijn vrije tijd game ik niet alleen hoor, maar hou/maak ik ook (van) muziek.

View all articles
Written by Nick Strijbos