Animal Crossing: New Horizons game review

Het lange wachten op Animal Crossing: New Horizons is eindelijk voorbij! Nadat deze game in 2018 al werd aangekondigd voor 2019 en vervolgens werd verschoven naar 20 maart 2020, kon ik niet langer meer wachten. Ik heb veel van de Animal Crossing games gespeeld waarvan de eerste op de DS, namelijk Wild World. Ook het vervolg op de 3DS heb ik gespeeld namelijk New Leaf. Nu kunnen we het meest relaxte spelletje, in mijn ogen, opnieuw beleven met de start op een verlaten eiland.
Animal Crossing mijn persoonlijke ervaring

Animal Crossings: New Horizons

In New Horizons begint je character op een verlaten eiland, verschaft door onze vertrouwde wasbeer: Tom Nook. Als je aankomt op het eiland is er nog bijna niets. Alleen een ‘resident services’ tent en een mini-vliegveld. Ik ben meteen begonnen met spelen op 20 maart en al snel maak je wat vorderingen. Voor wie nog niet bekend is met de Animal Crossing serie. Het spel verloopt in real-time en dus is geduld een schone zaak. Gelukkig is er, ondanks dat het eiland nog verlaten is, genoeg te doen. Je kan gaan vissen, insecten vangen, ballonnen uit de lucht schieten en natuurlijk moeten we niet vergeten met onze twee mede-eilanders te socializen. Al binnen een paar dagen unlock je het museum. Zolang je maar genoeg doneert aan Tom Nook en vervolgens Blathers! Ook beginnen de neefjes van Tom Nook, Timmy en Tommy al snel hun eigen winkel. Die herken je wellicht uit vorige games, want ook deze heet weer Nook’s Cranny!
Game review van B4men over Animal Crossing

Nieuw in Animal Crossing

Compleet nieuw in deze Animal Crossing game is het craften van allerlei spullen. Dat zijn je tools, je meubels en aanverwante artikelen. Als je de vorige games gewend bent, is dit een andere insteek maar wel beter uitgevoerd moet ik zeggen! Vooral dat je tools op een gegeven moment kapot gaan en je weer nieuwe moet maken. Daarnaast ben je veel bezig met het verzamelen van spullen om mee te craften. Zoals bijvoorbeeld takken, hout, stenen en klei. Ik vind het zelf, vooral in combinatie met het verlaten eiland idee, een goede toevoeging omdat je nu wat langer je dag kan doorbrengen in de game en niet snel op raakt met verzamelen. Daarnaast is er nog een nieuwe feature bijgekomen, namelijk NookMiles! Voorheen kon je alles betalen in de game met Bells. Nu zijn daar dus ook de NookMiles aan toegevoegd. Deze miles verdien je door achievements af te ronden en je daily tasks af te ronden. met NookMiles koop je upgrades, zoals bijvoorbeeld meer inventory spaces! Daar zou ik als eerst voor gaan sparen en dan zit je op ongeveer 500 Miles. Plus de DIY upgraded tools is ook wel een handige.
animal crossing review

Zelf ben ik op het moment nog niet zo super vergevorderd. Dat komt omdat je natuurlijk real time speelt. Zo weet ik uit de trailers dat de eerder genoemde resident services tent nog uit zal gaan breiden tot een gebouw en dat gebeurt bij ons morgen (en dan zien we Isabelle ook weer!). Het lijkt erop dat we uiteindelijk van een verlaten eiland zullen gaan naar een volledig ontwikkeld dorpje op het eiland met daarin genoeg te beleven. Ook zul je natuurlijk nieuwe villagers krijgen in je dorp. Hier kan je dan weer vrienden mee worden en daarvan spulletjes ontvangen! Trouwens, accessoires kan je ook nu op het eiland plaatsen, dus zo kan je het eiland leuk aankleden.

Multiplayer New Horizons

Tot slot kan het spel ook met een multiplayer gespeeld worden. Dat kan met meerderen op één switch of via een internet verbinding. Hier heb je wel Switch Online voor nodig! Verder speel ik samen met mijn vriendin Eline en dat betekend dat je het eiland moet delen met elkaar. Nu is dat voor ons geen probleem maar heb al wel gelezen dat anderen mensen een extra switch hebben aangeschaft, zodat ze hun eigen eiland kunnen maken. Dit kan wel voor sommige een afknapper zijn, maar sharing is caring right?!

animal crossing game review

Al met al ben ik alweer helemaal verslaafd aan New Horizons en ik weet vrijwel zeker dat ook in deze game weer heel wat uurtjes zullen gaan zitten. Zeker in deze onzekere tijden brengt dit weer een hoop rust i.p.v. altijd maar die high paced shooters.

Animal Crossing game review