De film Chappie verdient Blogger event, Chappie Graffiti Event.

Dat vloggen steeds serieuzer wordt genomen is inmiddels wel bekend. Sony Pictures en OMD hebben dit nog eens verder onderstreept. 5 maart 2015 is de film Chappie in premiere gegaan en ter promotie van de film hebben zij 12 Youtube beroemdheden uit Europa gevraagd mee te werken aan het Chappie graffiti event. Deze 12 vloggers hebben samen meer dan 1 miljard video views, om nog maar eens te onderstrepen hoe invloedrijk vloggers zijn.

Het Chappie graffiti event

25 februari 2015 is in Londen in de Old Truman Brewery het event georganiseerd. Een doek van 18 x 3 meter is in samenwerking met de vloggers door de mannen van Graffiti Life tot een geweldig kunstwerk omgetoverd. Dit alles was te volgen via het gameplatform Twitch. Het kunstwerk is een super stoer doek geworden met allemaal iconische beelden uit de film Chappie. Nadat het kunstwerk helemaal af was, is het in 600 unieke delen verdeeld en verspreid over de deelnemende landen voor de fans.

Chappie

Chappie is de nieuwste film van Sony Pictures. Het is een futuristische actiefilm waarin de politie van de toekomst gebruik maakt van robots. Wanneer één van de robots (chappie) gekidnapt wordt en geherprogrammeerd, krijgt deze als eerste robot eigen gedachten en gevoelens. Als Chappie in verkeerde handen valt komt het gevaar van een robot met een eigen wil tot uiting.

Cast:

Hugh Jackman (Wolverine, X-Men), Sharlto Copley (Elysium, District 9), Sigourney Weaver (Avatar, Alien(s), Die Antwoord (Musicians), Dev Patel (Best Exotic Marigold Hotel, Newsroom, Slumdog Millionaire)

Filmmakers

Geregisseerd door: Neil Blomkamp (Elysium, District 9)