De nieuwe Renault Espace, echt meer dan een grote gezinnen auto.

Renault is hét merk uit mijn jeugd. Ik ben opgevoed in een voor deze tijd groot gezin met 2 ouders (echt niet meer vanzelfsprekend) en 4 kinderen. Een grote auto was echt nodig en Renault was volgens mij toen der tijd één van de weinige merken die een betaalbaar model had. Het was de Renault Nevada, een stationwagen met een dubbele achterbank. De grote droom van mijn vader was een Renault Espace. Ik ging, als er weer eens een nieuw model uit was, met mijn vader naar de garage om met gepaste interesse het voor elkaar te krijgen een proefrit te mogen maken. Als klein mannetje was dat super spannend en voelde het geweldig als ik trots naast mijn vader in een auto zat die we niet konden betalen. Koningen waren we op dat moment, boeven in hard en nieren maar met goede bedoelingen. Dat gevoel heb ik nog steeds iedere keer als ik word gevraagd om een auto te rijden voor de blog. Toen ik te horen kreeg dat ik de Renault Espace mocht gaan rijden kon ik het niet laten trots mijn vader te bellen. Natuurlijk wilde hij graag eens mee rijden en dat hebben we dan ook gedaan.

image image

De Renault Espace Initiale Paris

De Renault Espace is een voor mij dus altijd bijzondere auto geweest, een stukje beleving wat iedereen vast moet herkenen, ieder met zijn eigen auto. Ik moet eerlijk bekennen dat de laatste jaren ik Renault en zeker de Espace minder spannend vond. Het waren auto’s die iets bijzonders hadden, bijzondere technieken en een spannend design. Ik heb dit in de laatste modellen wat gemist. Dus toen ik te horen kreeg dat ik een Renault Espace mocht gaan rijden heb ik toch even getwijfeld of het wel B4men genoeg was. Na even googlen kwam ik er achter dat de Espace een behoorlijke gedaantewisseling heeft ondergaan en tja, ik ben vader en die gezinsauto is dus iets wat ik zeker kan testen. De versie die ik heb gereden was de Initiale Paris, dit is een bijzondere versie met heel veel mooie opties. De prijs van deze Espace €50.490,-. maar de Renault Espace is er al vanaf €42.990,- . Ik vind het prijsverschil tussen de instap en de top niet heel groot en zeker reëel. Natuurlijk is het geen goedkope auto, maar wat een hoop auto krijg je voor dit bedrag! Je kunt natuurlijk ook altijd een tweedehands Renault kopen. Ongelofelijk! De optielijst is eindeloos, ik zal proberen de voor mij bijzondere opties op te noemen. Voorstoelen die verwarmd zijn met massage, achterstoelen die verwarmd kunnen worden, een panorama dak die volledig open kan, een multimedia systeem wat bijna aanvoelt als een tablet, verlichting die je kan aanpassen qua kleur naar je eigen smaak en een waanzinnig audiosysteem. Het is eigenlijk te veel om op te noemen en ik vergeet vast heel erg veel, want men…. wat een optie’s. Iets waar ik echt om in een deuk heb gelegen was de sportmodus van de auto. Oké, het is best een behoorlijk grote bak, maar hij komt goed vooruit….het is natuurlijk geen sportauto maar genoeg vermogen heeft ie wel. Maar dan heb je de optie om de auto via het multimedia systeem de auto in een sportstand te zetten. De auto veranderd binnen qua verlichting in de auto rood (lekker agressief) de toerenteller gaat iets verder door, maar het allermooiste was het R geluid. Ofwel de auto gaat echt niet spectaculair harder maar er komt een waanzinnig geluid over de boxen in de auto! Haha die beleving die Renault op deze manier probeert te geven vind ik echt humor. Het klinkt heel fout, maar wij hebben er ontzettend om kunnen lachen.

DSC01821 DSC01823 DSC01833 DSC01830 DSC01828 DSC01827 DSC01816 DSC01819 DSC01837

Renault pakt de kids in

Vroeger was een auto een beslissing van de man en de vrouw, man koos het model en de vrouw de kleur. Tegenwoordig hebben de kids ook een behoorlijke stem en daar heeft Renault echt naar geluisterd. De kids hebben ruimte, super comfortabele stoelen en een bijzonder gevoel met deze auto. Mijn beide kids waren echt helemaal weg van de auto. Zelfs het ontwerp spreekt kinderen aan, ook de kids bij ons in de buurt vonden het de mooiste auto tot nu toe. Er is dus iets wat hen echt aanspreekt en ik denk dat ouders steeds vaker zullen luisteren naar de mening van de kinderen.

DSC01878 DSC01868

Rijden in de Renault Espace

Natuurlijk is het belangrijkste dat een auto gewoon goed rijd en geloof mij, daar blinkt de Espace echt in uit. Er zit een bijzonder systeem in, wat de achterwielen van de auto anders doet sturen bij een verschil in snelheid. Bij een lage snelheid sturen de voor en achter wielen contra, dat betekend een super kleine draaicirkel. Bij hoge snelheid sturen de wielen gelijk, wat ervoor zorgt dat je moeiteloos van de ene rijbaan naar de andere doet zweven. Dat zweven heeft de hele auto qua gevoel. Ik persoonlijk rijd graag een auto die mij zo comfortabel mogelijk van a naar b brengt, ik hoef niet te werken met mijn auto om het contact te ervaren. Werken doe ik thuis of op mijn werk niet in de auto. De Renault Espace is dus echt meer dan alleen maar een grote gezinnen auto. Ik met twee kinderen zie mijzelf qua luxe en comfort echt wel in deze auto rijden. Helemaal wanneer je het prijskaartje vergelijkt met auto’s die dezelfde opties bieden. Eigenlijk is er geen auto die je echt kan vergelijken met de Espace en daarmee geeft hij dat excentrieke gevoel van vroeger weer helemaal terug.

DSC01892

DSC01844 DSC01846 DSC01856 DSC01859

Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.

View all articles
Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Invalid OAuth access token.
Written by Jan Willem Huffmeijer