AutoReview van de Ford S-Max Vignale, degelijke klasse.

Ik heb nu twee Fords gereden, waarvan de eerste de Mustang de meest spectaculaire was. Ook de Ford Kuga kon mijn goedkeuring wegdragen. Nu is de Ford S-Max Vignale aan de beurt. De grote luxe gezinsauto van Ford. Een combinatie die ons wel aanspreekt πŸ˜‰

De Ford S-Max Vignale

De eerste indruk van de Ford S-Max Vignale is goed. Het is een mooie, bijzondere en heel erg grote auto. Door zijn luxe uitstraling gaat gelukkig wel het bus gevoel eraf. Ook het interieur oogt in eerste instantie luxe, maar ik moet eerlijk bekennen dat bij de tweede blik de hoeveelheid plastic mij toch wel stoort. Er zijn wel wat leeraccenten in het dashboard aanwezig maar voor een klasse auto als deze had dit wel wat meer gemogen van mij. Ford heeft met deze S-Max Vignale een auto neergezet die ik moeilijk te klasseren vind. Voor wie is deze auto nu bedoelt? De prijs van de S-Max begint bij € 42.440,- een goede prijs voor een grote luxe gezinsauto. Echter de S-Max Vignale start vanaf € 54.840,- een heel dikke prijs waarbij veel gezinnen toch zullen afhaken of overstappen naar de “luxere” merken. De prijs van de auto loopt ook best snel op wanneer je er wat opties bij wilt hebben. Het maakt de doelgroep van deze auto klein in mijn ogen. Het voordeel wel is dat je de auto niet heel veel ziet en het daardoor echt een liefhebbers auto is.

De Ford S-Max Vignale rijervaring

Kan de Ford S-Max Vignale mij rijdend overtuigen van zijn kracht? De zit in de auto is erg prettig en het middenconsole geeft de auto veel ruimte. De armsteun is voor mij eigenlijk net te ver naar achteren geplaatst. OkΓ©, ik weet dat ik niet heel groot ben maar nu staat mijn stoel toch ook niet heel ver naar voren. Het stuur vind ik persoonlijk heel dun. Geen idee waarom… maar het stuur voelt te klein voor de auto. Verder is het dashboard overzichtelijk en mooi met de chrome accenten. Rijdend is de auto prettig, hij zoeft mooi over de weg. De Ford is niet heel snel maar ik heb ook niet het gevoel dat ik power tekort kom. Voor de grote van de auto, is de draaicirkel niet heel groot en je kan met de auto prima in de stad uit de voeten komen. Ik heb een week gereden met de Ford S-Max Vignale 2.0 Ecoboost met 240 pk.

Conclusie na een week rijden van de Ford S-Max Vignale

Ik heb het gevoel dat ik langzaamaan wat zeikeriger aan het worden ben. De Ford is een prima en fijne auto maar toch heeft hij mij niet kunnen pakken. Ik mis een soort van beleving in de auto. Dat mis ik eigenlijk bij heel de auto en niet alleen rijdend. De auto is daarom ook in mijn ogen aan de stevige kant geprijsd. Ik ben verwend met alle mooie auto’s die ik voor de blog mag rijden en soms tref je een auto waar je niet zoveel mee heb…dit is hem voor mij….sorry!

Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.

View all articles
Written by Jan Willem Huffmeijer