Het is al wel een tijdje geleden dat ik de Volvo XC60 heb gereden. Toch schrijf ik nu pas de review. De reden hiervoor is het feit dat ik best een beetje in dubio zit. Ik vind de Volvo XC60 echt een geweldige auto, echter heb ik de T8 versie gereden voor deze review en dat is voor mij persoonlijk een minder aansprekende versie. Ik wil dus snel kijken of ik de “normale” Volvo XC 60 kan rijden om het verschil goed te kunnen beschrijven.

Volvo XC60 T8 Hybride SUV

Deze review ga ik wat meer in op de hybride kant van de Volvo XC60 T8. Dat betekend wel dat de review misschien iets minder positief zal worden dan dat je gewend bent van mij met Volvo auto’s. Dat ik minder positief ben over de T8 motor heeft dus ook niets te maken met de Volvo XC60 zelf. Deze auto vind ik echt één van de allermooiste SUV op de Nederlandse wegen. Ook rijdend is de XC60 echt een winnaar. Kijk eens goed om je heen en je ziet heel veel Volvo XC60 rijden in Nederland. De reden hiervoor is simpel, je krijgt één van veiligste, beste en mooiste suv’s voor relatief niet heel veel geld ( De Volvo XC60 is te koop vanaf € 54,995 ). De T8 hybride motor is een geweldige motor! Huh…maar net zeg ik nog dat ik niet positief was. Het ligt niet aan de motor zelf, het ligt aan mij. Ik ben geen hybride rijder! Althans ik ben er niet aan gewend en ik kan er ook niet aan wennen in een week. Het schakelen van elektrische rijden naar rijden op verbranding is voor mij een grote stoorzender. Ik rij heel erg op mijn gehoor en ik vind het storend dat wanneer ik net gewend ben aan het volledig stil rijden op de elektrische motor, de verbrandingsmotor aanslaat. Om vervolgens bij een verkeerslicht te komen en dan weer op te trekken met een stille auto….tenzij ik te hard optrek…. wat ik regelmatig doe (sorry) en dan weer de verbrandingsmotor aanslaat. Het is gewoon niet mijn ding!

Rijden met de Volvo XC60 T8

Tja, dat van de motor weten we nu wel en dat ik er moeite mee heb ook! Toch kan ik niet alleen maar negatief zijn over de T8 motor. Hij is echt een stuk zuiniger en beter voor het milieu, zelfs met mijn rijstijl. De T8 is een heel erg krachtige motor omdat hij gebruik kan maken van beide technieken en levert maar liefst 390 pk. Daarbij heb ik ook nog met de Volvo XC60 R-Design gereden, waardoor de auto niet alleen sportief reed maar er ook nog eens heel sportief uitziet. Klein nadeel(tje) is wel dat de prijs van de CX60 dan aangekleed over de € 90.000 schiet. Zo snel als hij dan accelereert, zo snel schiet ook de prijs omhoog en € 90.000 vind ik wel een hoop geld. Maar goed, je krijgt wel een heel complete auto voor dat geld.

Binnenkort een niet hybride Volvo XC60 op de blog

Ik schrijf normaal niet heel snel over twee “dezelfde” modellen maar deze keer wil ik wel een uitzondering maken. De Volvo Xc60 verdient eigenlijk deze toch wel ietwat negatieve review niet. Laat ik dus heel duidelijk zijn, ik ben niet heel negatief over de auto zelf maar alleen over de motor. Ik ben gewoon geen hybride rijder ben ik bang….sorry!