Koken doe je zo! Boek review en win-actie.

Koken doe je zo! Boek review met win-actie

Koken doe je zo! Dit is de titel van een super tof boek wat ik graag met jullie wilde delen. Dit is namelijk echt een kookboek en geen receptenboek. Dit maakt het boek anders dan andere kookboeken. In dit boek gaan ze in op leuke vragen en weetjes over eten en het bereiden van eten. Dat maakt het boek in mijn ogen echt een mannen kookboek. Daarom mag ik niet alleen het boek reviewen maar mag ik toffe win-actie doen. Hierover lees je onderaan het artikel meer.

Koken doe je zo! Kookboek voor mannen die zich willen verdiepen in het koken

Koken doe je zo! Review van B4men

Ben je al lekker aan het koken of lukt het je net om water niet te laten aanbranden, dan is dit boek iets voor jou! In dit boek wordt je meegenomen in de echte keukengeheimen en krijg je duidelijk uitleg waarom er gebeurt wat er gebeurt. En nee, het zijn niet allemaal weetjes waar je niets aan hebt of technieken die je alleen gebruikt als professioneel chefkok. Dit boek gaat juist in op hele simpele dingen als “waarom je moet huilen bij het snijden van een ui” Of legt je uit waarom je verschillende messen hebt en waarom koksmessen anders zijn dan “gewone” messen. Iets wat ik persoonlijk super interessant vond is de verdieping die je krijgt in onderwerpen over vlees, vis en schelpdieren. Hier zitten echt hele simpele weetjes tussen maar ook echt dingen die je kan en moet gebruiken voor de bereiding van je perfecte steak.

Koken doe je zo! win-actie met B4men

Een inkijkje in het boek en in het hoofd van de auteur

De auteur van het boek Koken doe je zo! is Arthur Le Caisne. Voor hem is de belangrijkste vraag in het leven “waarom”. Wij vinden het erg leuk wanneer kinderen op jonge leeftijd in de waarom fase komen. Maar waarom raken we die fase kwijt? Zou het niet veel leuker en handiger zijn wanneer we die fase ons hele leven doortrekken. In het boek Koken doe je zo! geeft Arthur Le Caisne antwoord op al die waarom vragen in de keuken. Hij geeft antwoord op meer dan 700 keuken vragen en leert je daarmee dingen die ja altijd had willen weten, anders nooit geweten had en dingen die je nooit had willen weten 😉 Alles wat je na dit boek in de keuken doet bekijk je op een andere manier. Het is dus echt een enorme aanrader. Het boek wordt uitgegeven door Good Cook en kost € 25,95 in de boekhandel.

Alle vragen over vis staan in het boek
Ook alles over vlees kan vinden in het boek

Win-Actie Koken doe je zo!