Game Review: WRC 7(PS4) – Op Dirt en Asfalt

Hier begon het allemaal mee, met WRC 6, voor mij dan in ieder geval. Mijn eerste game review was dus WRC 6 voor B4men! Ik blog dus nu al bijna een jaar voor B4men en vond het wel heel erg leuk dat ik dit keer ook WRC 7 heb gekregen om te mogen reviewen. Ik vond namelijk WRC 6 wel iets minder goed dan de Dirt series. Hebben ze zichzelf weer terug weten te pakken met WRC 7?

Is WRC 7 zoveel beter dan het vorige deel?

Ik moet zeggen dat ze echt goed hun best hebben gedaan om weer mee te komen met Dirt! Ze gaan nu echt weer concurreren en dat is voor games vaak goed ook, want dat betekend dat developers de strijd aangaan om een nog betere game neer te zetten. WRC 7 is dus veel verandert ten opzichte van het vorige deel. Zo hebben ze natuurlijk de standaard regels weer toegepast die voor dit jaar gelden. Net zo iets als bij de F1, zo is de auto nu 25 kg lichter en gaat het motorblok langer mee.

Meteen met de eerste race waarbij ze gaan kijken welk niveau je krijgt werd ik eigenlijk al meteen heel erg blij! De omgeving geluiden en auto’s zagen er super dik uit en dat is echt een verbetering van het vorige deel. Het is nog wel steeds rete moeilijk maar dat blijf je wel houden met rally games denk ik zo. De circuits zijn wel heel erg verandert. Zo wissel je heel vaak van biomes en rijd je het ene stuk op aarde en daarna pak je meteen een paar kilometer een asfalt weg. Dit maakt het meteen lastiger maar zo rijden de parcours wel heel erg leuk en afwisselender.

Realisme zoals we kennen van DiRT

Waarbij ik het gevoel met het vorige deel had dat ik vrij hard door bochten kon gaan, is dit nu dus niet het geval. Je moet echt heel erg opletten hoe hard je een bocht pakt, want anders lig je er zo uit. Schades aan je auto’s worden nu nog harder meegerekend en dat heb ik echt goed gemerkt ook haha. Gelukkig heb je niet meer bosjes die je niet omver kan rijden maar moet je nog steeds wel heel erg goed opletten dat je niet naar beneden de afgrond in rijdt. Of een goede dag wenst aan een boom of rots. Verder is dat technische stuk ook echt wel verbeterd van het vorige deel en voelt het realistischer aan.

De modussen

De carrieremodus is wel een beetje hetzelfde gebleven en als je WRC 6 hebt gespeeld pak je dit redelijk snel weer op. Toch vergat ik mijn auto te repareren in het begin, waardoor ik de race lastig kon vervolgen. Online spelen lukte bij mij niet echt, want daar kwam ik niet doorheen. Die heb ik dus niet kunnen spelen. Dan heb je nog de kampioenschappen en dat is hem dan wel. Voor mij genoeg te doen, want ik ben niet zo’n held met Rally racen. Zijn dit soort games voor jou een piece-of-cake, dan kan ik mij wel voorstellen dat het misschien te weinig is en dat je aan DiRT iets meer hebt.

Conclusie

Het is zeker een verbetering ten opzichte van het vorige deel en gaat steeds meer op een concurrent lijken voor DiRT. Verder blijven rally games voor mij vrij pittig en dat was nu ook te merken, alleen had ik er meer plezier in. Ook vanwege hoe het oogt en het geluid erbij maakt een hoop goed! De verschillende wisselingen van het wegdek maakt het dan juist weer afwisselender en moet je je goed zien te herpakken want het rijd meteen ook anders. Verder heb ik niet echt last gehad van technische kwalen, dus dat is ook wel prettig!

Ik zie jullie volgende week weer met een nieuwe game review, laters!