game review Wolfenstein: Youngblood – Met de dochters op pad!

Wat had ik weer uitgekeken naar deze game! Eigenlijk iedere Wolfenstein game kan ik gerust uitspelen. Ik denk dat het ook een beetje te maken heeft, dat ik altijd naast mijn vader zat op zijn bureau als hij Return To Castle Wolfenstein aan het spelen was. Nu is het niet meer de beurt aan B.J. Blazkowicz maar aan zijn dochters om alle Nazi’s te voorzien van een van een paar welgekozen kogel gaten. Op naar de review!

Wolfenstein: youngbloud, op zoek naar Blazkowicz

De meiden waren het het zat om maar af te wachten wanneer hun verloren vader terug zou komen. Jessie en Sophie hebben het heft in eigen handen genomen om op zoek te gaan naar B.J. Ze komen uit in Parijs om daar hun vader te gaan zoeken. Dit doen ze met alle hulp die ze krijgen met speciale suits en wapens, die er weer lekker bruut uit zien!

review van de game Wolfenstein: Youngblood

Cooöp met de Deluxe versie

Als je de Deluxe versie haalt krijg je automatisch een friend pass. Je vriend moet de Wolfenstein Youngblood Trial downloaden en kan dan vervolgens via jou joinen. Ik heb het samen met Ronny en Wesley gespeeld. Het enige nadeel is dat ze met jou story verder spelen. Dus als je even met iemand anders speelt, zullen ze de rest missen. Ook als je een keertje zin hebt in je eentje spelen, kan dit ook gemakkelijk want de Bot die een van de zusjes speelt, probeert altijd heel erg haar best te doen om zo sneaky mogelijk te zijn. Ze gaat gelukkig niet volle bak in vuurgevecht rennen, of juist enemies alarmeren.

Wolfenstein game

Moeilijkheid van de game

De game is an sich niet zo heel erg moeilijk. Het probleem bij deze versie vind ik dat je bij enemies goed moet kijken naar hun health bar, welke wapen je moet pakken. Op een gegeven moment zijn we de Pistols maar flink gaan upgraden en die deden uiteindelijk de meeste damage van alle wapens die we hadden. Ik moet zeggen dat ik liever had gehad dat je ieder willekeurig wapen kon gebruiken, zonder dat het al teveel invloed had op de enemies. Nu moet je soms meerdere magazijnen leegschieten voordat een enemy doodgaat. Wolfenstein staat juist voor brute kills maken.

game review Wolfenstein Youngblood

StorylineWolfenstein: Youngblood

De story is in deze game ook een stukje minder dan dat ik gewend ben. Het was nog steeds wel heel erg leuk maar soms te basaal. Terwijl het juist zo’n mooie grote open wereld is. De meeste dingen kan je gewoon aflopen zonder eerst met de metro te gaan, wat wel heel erg cool is. Aan de ene kant begrijp ik de keuze wel zodat een vriend makkelijker kan meespelen maar anderzijds had ik liever het gezien dat je er echt goed wordt ingezogen.

Al met al een prima game die je goed kan vermaken! Koop je de Deluxe versie, kan je samen met je vrienden spelen die het spel niet hebben. Zeker als ze twijfelen over Wolfenstein is dit wel een leuk moment om in te stappen en samen het avontuur aan te gaan!