Game Review: The Elder Scrolls Online – Elsweyr

Een beetje gamer kent sowieso wel The Elder Scrolls. Al is het niet misschien van hun Online MMo, is het wel misschien van Skyrim of bijvoorbeeld Morrowind, die echt wel een leuke klassieker is. Dat was trouwens mijn eerste RPG game, die ik had gespeeld op de computer. Nu heeft The Elder Scrolls Online ook wel ESO genoemd, een nieuwe uitbreiding uitgerold! Namelijk Elsweyr.

game de Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online

Voor wie niet bekend is met The Elder Scrolls Online. Kan ik je alvast wel een inleiding geven over wat de uitbreiding Elsweyr je te bieden heeft. Het is tevens ook het laatste hoofdstuk van ESO. Ik ben begonnen als een katachtige character, genaamd de Khajit. Ik heb hierbij meteen de class Necromancer gekozen (misschien wel bekend van bijvoorbeeld Diablo III). Dit is tevens ook een nieuwe class die bij deze uitbreiding zit.

Het avontuur begint in de woestijnen van Elsweyr. Nadat je bent ontwaakt word je meteen aan het werk gezet, omdat een draak boven je hoofd vliegt en flinke vlammen begint te spuwen! Ze dreigen alles plat te gaan branden en dit moet jij natuurlijk gaan tegenhouden.

The Elder Scrolls Online: New Player? No Worries!

Ik zelf moet eerlijk bekennen dat ik nooit The Elder Scrolls Online heb gespeeld. Ik had er wel eens over nagedacht om het te halen maar waarschijnlijk had ik een hoop andere games die ik destijds leuker vond. Nu kreeg ik de kans om meteen het nieuwe deel te spelen en tevens ook alle andere delen. Het maakt dus helemaal niets uit of je veteraan bent of totaal beginner. Elsweyr is voor iedereen, dus ook voor ons level één noobies haha. Het speelt eigenlijk zoals iedere andere MMORPG (Masive Multiplayer Online Roleplaying Game, ja een hele mond vol) maar toch voelt het ook vertrouwd zoals Skyrim. Ook al gebruiken ze niet dezelfde engine, vind ik het toch wel knap gedaan. De storyline en hoe je hier op kan reageren maakt het spel een stuk langer en in mijn ogen een stuk leuker. Zeker als je nooit een Elder Scrolls game hebt gespeeld is het wel een aanrader om te doen.

Rise From The Dead!

De nieuwe class Necromancer is zeker een leuke om te spelen. Ik houd er wel van om dingen van de dood te doen herrijzen. Je hebt in principe drie kanten waar je uit kan kiezen met betrekking tot je skills. Een DPS’er, die ongelofelijk veel damage doet. Een Tank, handig als je in een party zit of als je houdt van een close combat zonder dat je al teveel schade krijgt. Of een healer, die healer trekt het leven uit andere wezens om jou te helen. Genoeg keuze binnen de klasse dus!

The Elder Scrolls Online

Een prima MMORPG waarbij een hoop te doen is! De quests die ik tot nu toe heb gedaan bleven mij wel interesseren. En zoals ik al eerder zei het maakt dus niet uit of je net begint of dat je een veteraan bent. Je kan de nieuwe Elsweyr locatie gewoon spelen met level 1 character. Als het spel koopt krijg je toegang tot het basisspel de Morrowind-uitbreiding, Summerset-uitbreiding en natuurlijk Elsweyr-uitbreiding!