Game Review: Sniper Ghost Warrior Contracts (PS4)

Deze week weer een nieuwe game review! Hij is al een tijdje uit maar ik wilde hem toch nog reviewen. Ik heb ook het vorige deel mogen reviewen namelijk, Sniper Ghost Warrior 3. City Interactive heeft dus alweer het 4e deel van de reeks gemaakt, wat zich afspeelt in het koude Siberië. Ze zijn van de nummers afgestapt omdat deze game namelijk toch wel een tikkeltje anders moet zijn dan het vorige. Vooral met betrekking tot de immersie. Lezen jullie mee?

Sniper Ghost: Poolse leiders

Net zoals bij het vorige deel was dit keer de tutorial redelijk kort maar met bakken vol informatie. Jij speelt als Seeker, een soort bionisch masker wat je op hebt die kan targeten om vervolgens je enemies helemaal kapot te maken met die ene kogel. Althans als je dat natuurlijk lukt.

De game heeft geen open wereld meer zoals bij het vorige deel het geval was. Maar eerder vijf missies die dus los van elkaar zijn. Hier ram je niet als Rambo doorheen, want je wordt echt doorzeeft met kogels. Het doel van de makers is om de immersie zo groot mogelijk te maken. Dus je moet de Poolse leiders af maken en zijdelings nog een submissie er bij pakken.

Sniper Ghost Warrior game review

kalmte

Even zo spelen gaat hem niet worden. Je moet er toch aardig wat uurtjes in steken voor je resultaat ziet. Bij mij soms echt tot frustratie aan toe. In het begin had ik het namelijk echt moeilijk met betrekking tot de enemies. Als ze je eenmaal zien, ben je gewoon echt het zaadje en kan je het vergeten. Zit je op een afstandje en wissel je zo af en toe van plek, dan hebben ze geen flauw idee waarvan er geschoten wordt. De AI van de enemies zijn wat mij betreft niet 100% het is echt erop of eronder. Met kalmte kan je het in dit spel wel redden.

Sniper Ghost Warrior

Sniper Ghost Warrior Gameplay

Het spel speelt wel lekker weg moet ik zeggen. Het targetten via het masker is dan wel even een soort nadeel. Dat je dat niet direct in je scope mag doen snap ik dan niet. In dat masker zitten de tools, het is niet alsof je het wisselt. Verder hebben we weer verschillende type snipers en kogels en kan je de scope zodanig aanpassen naar welke richting je moet schieten met wind en dergelijke. Zo kan je het hopelijk goed af met weinig kogels. AK’s en pistols heb ik toch weinig gebruikt in deze game omdat de enemies je gewoon weg te snel zien. Of je hebt er nog maar twee over en je kogels zijn op, is het wel een redelijke uitweg in een benauwde situatie.

Sniper Ghost Warrior review

Sommige animaties zijn toch wel ondermaats. Bijvoorbeeld het exploderen van brandstoffen met de mensen eromheen die daardoor niet geraakt worden. Wordt de immersie toch wel wat minder van. Desalniettemin een prima game als je er echt wat tijd voor over hebt en je graag wat tactischer wilt nadenken. Voordat je die trekker overhaalt.