Game Review: RAGE 2 (PS4) – Open Wereld Carnage!

Zo daar ben ik weer met een verse review! Terug van weggeweest, althans wat games betreft. Helaas heeft het gamen bij mij dus ook op een lager pitje gestaan. Terwijl ik deze review vanaf mijn nieuwe bank typ, voel ik mij steeds meer thuis in mijn eigen huisje. Let’s start this review!

Game Review Rage 2

Get Your Rage ON!

Holy shit! is het eerste wat ik zei toen de intro starten. Ik voelde mij meteen thuis in deze mooie post apocalyptische wereld. ‘Baddies’ proberen een beetje zo alles wat los en vast zit over te nemen. Maar jij pakt in een bruut gevecht een ranger suit en probeert dus erger te voorkomen! Jij moet ervoor zorgen dat iedere bad guy die op dit stukje wasteland zit kapot te maken. Dit doe je gelukkig niet met normale wapens maar met echte overpowered weapons. Je gaat ze echt nodig hebben op bepaalde momenten.

The Lost Ark

Je eerste doel in deze game is eigenlijk de Arks te vinden. Hier zitten verschillende abilities en dope ass weapons om iedereen tot puin te schieten. Dus terwijl je de wastelands aan het verkennen bent, zou ik als prio 1, de Arks zoeken. Dit maakt het stukken makkelijker in een later stadium in de game. Gewoon een gratis tip van mij, lief hé ;). Verder kan je eigenlijk alles wat wielen heeft besturen en dat zijn best wel wat vehicles! Ook waarbij sommige super coole dingen kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld een lijntje met bommen droppen of een electra draad die af gaat als je er overheen rijdt. Zo kan je nog sneller en makkelijker van die baddies afkomen!

Nanotrites Feltrite And Cash High

Naast alle toffe collectibles heb je ook verschillende currencies binnen de wastelands. Namelijk Nanotrites, Feltrite en gewoon hard cold cash. Met Nanotrites en feltrite kan je verschillende abbilities upgraden. Met cash kan je bij winkels verschillende spullen kopen of verkopen. Junk is hier een voorbeeld van. Hiervoor kan je nanotrite upgrades kopen of upgrades voor je vehicles. Je kan in ieder geval genoeg verdienen binnen de wastelands. Verder merk je ook wel door te upgraden dat steeds sterker wordt.

Rage 2 is echt een prima shooter! De open wereld kan wel aanvoelen als een dertien in een dozijn game. Maar door het vinden van de Arks en waarbij sommige missies toch echt wel een leuk stukje verhaal hebben, was dat gevoel al redelijk snel weggenomen. Het racen wat je ernaast kan doen, soms een huge ass turret kapot maken en je kan sommige missies niet voltooien als je een paar side missies niet hebt gedaan. Je kan je dus prima wat uurtjes vermaken. Tenminste als je houdt van een post apocalyptische wasteland met een apart kleurfilter.