Game Review: MediEvil (PS4) – Hack & Slash met Sir Daniel

We gaan weer lekker ouderwets hack & slashes met sir Daniel. De game is oorspronkelijk uitgekomen in 1998 dus voor velen is dit jeugdsentiment. Nu we alweer in 2019 zitten mogen we toch wel natuurlijk een wat beter grafisch hoogstandje verwachten van deze game.

Game Review MediEvil: Zarok en zijn vloek

Zarok is niet echt de slimste tovenaar op de wereld. Toen hij de vloek over het land had gemaakt, werden namelijk allerlei wezens zoals bijvoorbeeld skeletten en zombies weer tot leven gebracht. Dit maakte het land er niet mooier op. Daarvan was de bijwerking van de vloek dat de held die jij speelt, genaamd Sir daniel Fortesque, ook herrees uit de dood. Jij mag lekker al het kwaad kapot maken en dus de strijd aangaan met deze tovenaar.

Grafisch opgetild

Voor de mensen die de PlayStation 1 versie hebben gespeeld, zullen na het spelen van deze game echt niet meer terug willen. Ze hebben het zo goed aangepakt om de nostalgische waarden te laten zoals het is maar dan hem zo grafisch op te tillen dat het echt wel past binnen de huidige games die nu gereleased zijn. Ik moet ook eerlijk toegeven dat het wel even fijn was een game te spelen waarbij de combat niet zo complex in elkaar zat en je gewoon lekker rond kunt hakken met je zwaard en eventuele secondary wapens die je krijgt binnen de game.

Moeilijk kan het soms toch nog wel zijn, ook al is de combat in basis vrij makkelijk. Zo hangt het er ook vanaf of je op het juiste moment goed slaat, want anders krijg je toch wel damage en dat kan redelijk snel oplopen. Eenmaal mijn draai gevonden te hebben ging het me eigenlijk wel goed af. Alleen is de camera van de character niet altijd bepaalt soepel. Daardoor kan het dan ook wel weer frustrerend worden.

Ik heb nooit het origineel gespeeld, dus de sentimentele waardes heb ik niet bij deze game. Ik moet toegeven dat ik het wel verfrissend vond eens wat simpelers te spelen dan de tegenwoordige games. Grafisch vind ik hem echt prima. Zeker voor een remake en daarbij zijn de levels ook wel heel erg leuk in elkaar gezet. Verder is het vinden van objecten goed te doen en heeft het naar mijn idee een hoog gun factor wat het wel weer toegankelijk maakt.

Toch ben ik wel benieuwd naar jullie als lezer of je toevallig deze game vroeger ook hebben gespeeld en of je hem zou halen?