Game Review: Life is Strange 2 op playstation 4

Ik heb al eens een Life is Strange: Before The Storm winactie mogen doen voor B4men. Toen vertelde ik dat ik het spel zelf niet echt leuk vond. Nu heb ik ook Detroit: Become Human gespeeld en ik moet zeggen dat de verhaal games mij toch wel steeds meer aanspreken. Nu dacht ik bij Life is Strange 2 het nog een keer te proberen. En nee, ik zal niks verklappen dus er zitten geen spoilers bij!

game review Life is Strange 2 voor de playstation 4

Episode 1 Life is Strange 2

De nieuwe hoofdrolspelers in deze Life is Strange 2 zijn Sean en Daniel Diaz. Twee broers die zijn opgegroeid door hun vader, omdat hun moeder vroeg overleed. Hun vader is een rechtvaardige man en probeert beide zonen goed te laten opgroeien. Al gaat dat niet altijd even goed, want de buren zijn echte klootzakken. Sean is, in mijn ogen, nog een beetje een puber. Als hij zich gefrustreerd voel, uit hij dat in tekenen en hij is dus echt een creatief persoon.

Het verhaal begint dat Sean uit school komt en zich moet klaarmaken voor een super dik feest! De keuzes die je in het begin van de game maakt, hebben invloed over het gehele vervolg. Het verhaal is super meeslepend, dit komt omdat je niet meer van je keuzes kan afwijken. Je kon bij de vorige game nog deels je keuzes beïnvloeden maar dat heb je bij deze game dus niet.

Gameplay en grafisch hoogstandje?

De game speelt lekker weg en dat is voor een verhaal game super belangrijk. Soms voelde het wat traag aan maar in algehele zin maakte dat het soms ook spannender. Het is geen grafisch hoogstandje maar dat is ook echt totaal niet nodig. De ambiance in het spel zorgen er wel voor dat je echt in het verhaal gezogen wordt. Daarbij is de voice acting geweldig, zeker bij Sean’s broertje Daniel. Daniel doet ook echt dingen die een kind zou doen en als oudere broer kan je dit natuurlijk niet altijd handelen of erbij hebben. Hier hebben ze echt goed werk afgeleverd met de AI (Artificiële intelligentie) van Daniel.

Nu ik dus steeds meer verhaal games ga waarderen, merkte ik dat ik echt bleef plakken om het verder te spelen. Zo heb ik dus episode 1 binnen dezelfde dag uitgespeeld en kan ik eigenlijk niet meer wachten om Episode 2 te spelen. Als je al bekend bent met de Life is Strange franchise en de games ook leuk vind, raad ik hem zeker aan! Als je nieuw bent, wordt er aan het begin een random keuze gemaakt voor het verhaal wat er in de afgelopen episodes is gebeurt. Dus instappen in game twee is geen enkel probleem. Het enige jammere is dat Episode 1 net even te kort was voor het goede. Al was het einde wel weer mooi, waardoor je goed kan speculeren wat er in Episode 2 gaat gebeuren.