Game Review: Life is Strange 2 – Episode 2 (PS4) – Het verhaal gaat verder

Ik was mega stoked toen ik te horen kreeg dat Episode 2 vrij gegeven was! Want ik moet zeggen dat Life is Strange 2 – Episode 1 ik er echt doorheen vloog. Het verhaal was zo aandringend en voelde ook toch wel op de een of andere manier heel dichtbij. Terwijl ik niet eens een broertje of broer heb haha. O ja, wil je toevallig Episode 1 sowieso gaan spelen, dan raad ik je aan om deze review misschien toch over te slaan. Het zullen niet hele erge spoilers zijn maar ik borduur wel verder op het verhaal dat dus al geweest is.

Het vervolg van een spannend einde

We bleven in het vorige deel aardig hangen met een cliffhanger en daarbij had ik ook nog een keuze gemaakt die uiteindelijk in de ogen van Daniel niet heel erg lekker viel. Ik hoopt daarom zeker dat ik het goed kon maken in de nieuwe Episode. Maar voordat ik verder kon gaan met Episode 2 werd er gevraagd of ik The Awesome Adventures of Captain Spirit wilde spelen. Omdat dit uiteindelijk samensmelt met het avontuur van Sean en Daniel. Dus dan doen we dat maar even right?!

Life is Strange 2 game review

The Awesome Adventures of Captain Spirit

Het leuke is dat DONTNOD Entertainment deze game gratis online heeft gezet! Als warm maker voor de nieuwe Episode 2. Hier was ik toch ook wel één a twee uurtjes mee zoet. Het leuke is dat hij inderdaad goed tezamen komt met het verhaallijn van Episode twee. Alleen de vraag wanneer, ga ik jullie natuurlijk niet vertellen. Het is sowieso een aanrader als je een beetje kennis wilt maken met de wereld van Life is Strange.

game review Life is Strange 2

Koude dagen

De gebroeders Diaz hebben het maar lastig. Ze stranden bij een hutje en daar verblijven ze dan ook een flinke tijd. Daniel heeft natuurlijk krachten die eigenlijk de wereld niet mag weten. Dus probeert Sean zijn kleine broertje te helpen met het controleren van zijn krachten. Het lastige en leuke aan dit is dat je uiteindelijk keuzes moet gaan maken wanneer hij het wel mag gebruiken en wanneer niet. Je komt dus nog zeker in het spel voor wat leuke uitdagingen te staan.

game review Life is Strange 2

Verder pakt het verhaal opmerkelijk lekker op en houden ze er toch wel een flinke diepgang in. Je weet dat ze natuurlijk hoe dan ook elke keer weer een stukje verder moeten reizen, maar wanneer dat gebeurt is dan toch altijd maar de vraag. Zo relatieveer ik de jongens nog wel eens terug naar mijzelf. Van huis wegvluchten, niet zonder reden natuurlijk, maar dan toch nog kunnen overleven. Dat maakt dit verhaal zo intrigerend voor mij!

De game speelde ook weer lekker weg en binnen een weekend kwam het scherm alweer te voorschijn dat ik maar weer moet gaan wachten op Episode 3. Met een behoorlijke cliffhanger. Het verveeld niet moet ik zeggen, omdat je eigenlijk ook moet beslissen voor je kleine broertje kan dat nog wel eens hele grappige maar soms ook lastige gevolgen hebben.