Game review: Homefront The Revolution voor PS4

Nog niet zo gek lang geleden heb ik op mijn blog geschreven niet zo bijzonder gek te zijn op games waarin flink geschoten en gemoord moet worden. Ik ga daar nu van terugkomen! Ik word dagelijks overspoeld met persberichten en daaronder zitten ook vaak gamereleases. Nu ben ik dus niet zo aangetrokken tot zware schietgames maar deze trok wel mijn aandacht. Ik kan niet zo goed verklaren waarom, maar hij sprak mij wel aan. Toch maar even de trailer opgezocht op youtube en toen was ik verkocht. Bam! Dit wil ik wel proberen, niet alleen maar schieten maar een duidelijk doel en opdrachten hebben, om het spel leuk en gevarieerd te houden. Vandaag dus mijn eerst shooter op B4men.nl

Review: Homefront The Revolution

Doel van het spel is duidelijk maar moeilijk genoeg. Je bent een rebel en gaat het opnemen tegen de militaire macht die heerst in Amerika. Ik ben niet super geduldig en ik kan mij dan ook moeilijk beheersen om niet verder te klikken als je even niet hoeft te spelen maar moet luisteren en kijken naar de verhaallijn van een game. Bij Homefront word ik vanaf het eerste ogenblik gegrepen door de spanning en goede beelden. De manier waarop je wordt meegenomen in de game is vanaf het eerste moment geweldig en het maakt dat ik alles om mij heen vergeet. Schrikken is het dan ook als ik opeens op mijn schouder getikt wordt door mijn vrouw…het is 03:00 uur, zou je niet eens gaan slapen? Wauw, de game heeft bereikt wat heel veel games nooit is gelukt. Mij geboeid te houden en het zo gaaf te maken dat ik werkelijk helemaal in de game zit.

Homefront-The-Revolution-Army-HD-Wallpapers

De game is misschien op het eerste ogenblik iets wat simpel voor de hardcore gamers maar ik denk dat de verhaallijn dit snel oplost. Ik had als niet geoefende gamer het spel snel onder de knie en heb snel door wat er van mij gevraagd word. De game is voor 18+ en dit lijkt mij volkomen terecht. De beelden en acties kunnen soms best heftig zijn en niet geschikt voor jonge kinderen. Ik heb nog weinig ervaring met dit soort games maar ik weet dat het onder gamers erg belangrijk is dat er een uitgebreid en stoer wapenarsenaal moet zijn. Naast alle wapens zijn nog tal van voertuigen en andere soorten wapentuig wat zich voortbeweegt in de game. Het spel is niet op alle punten super en er zijn echt mindere punten. Lopende mensen zijn niet altijd even goed en sommige acties zijn niet natuurlijk als die op snelheid worden uitgevoerd. Ik kan het het spel snel vergeven, maar dit is misschien ook een gebrek aan ervaring. Voor mij is de open wereld en de vele opties die dit bied belangrijker.

homefront_the_revolution-HD

Wat ik persoonlijk wel leuk vind, is dat wanneer je dingen moet hacken of saboteren, je dit moet sturen op de controler. Hiervoor moet je wat behendigheid tonen, wat de beleving van het spel nog groter maakt. Het is dus zeker een spel wat mij heeft gegrepen en wat ik voorlopig nog niet heb uitgespeeld.

Homefront-The-revolution-beta-1