Game Review: FIFA 19 (PS4) – Is het potje voetbal verbeterd?

Het is alweer bijna één jaar gelden dat ik FIFA 18 heb gereviewd. Toen was ik een broekie in de FIFA wereld. Trouwens, ik kan nog steeds niet winnen van mijn zwager. Maar goed, die speelt deze serie al jaren, dus ik kan het wel verwachten haha. Nu ik natuurlijk wat meer weet van de afgelopen game, ga ik in deze review wat meer in op de dingen die ik anders vond ten opzichte van vorig jaar. Bekijk eventueel eerst die review.

Team opstelling

Vrij snel als je een potje voetbal wilt spelen kom je uit bij het wedstrijd plannen scherm. Hier hebben ze de meeste verbeteringen doorgevoerd. Zo kan je nu je team nog beter opstellen. Je tactieken zijn veel duidelijker geworden dan vorig jaar en het fine tunen hiervan dus vele male groter. Als je met twee dezelfde teams zou spelen, kan je hier dus al verschil gaan merken als je met een totaal andere tactiek werkt. Zo kan je dus de breedte helemaal aanpassen naar wens en onafhankelijk ook nog spelers iets verschuiven.

Nieuwe leagues en game modussen

In FIFA 19 is het nu mogelijk ook de officiële Champions League en Europa league te spelen. Dus voor menig voetbalfan die ook wel van een potje gamen houdt, doet de franchise wel ten goede moet ik zeggen. Zo heb ik even een random finale gespeeld en de muziek en alles is precies zoals de Champions League is, super tof!

De verschillende nieuwe modussen genaamd Kick-Offs zijn wel super leuk geworden! Zo heb je een Survival mode, waarbij als je iedere keert scoort je een random speler van diegene die een doelpunt heeft gemaakt wordt weg gehaald. Zo had ik dus meer kans om te winnen haha. Verder hebben we No-Rules gespeeld. En eigenlijk zegt het het al, je speelt zonder regels en toch loopt er een scheidsrechter rond. Want de tijden zijn dan één van de weinige regels die wel gelden. Zo kan je dus slidings voor het leven maken, waardoor je normaliter wel een rode kaart voor zou ontvangen…. krijg je nu niks. Dit zorgt voor een super leuk potje voetbal, waarbij je soms gefrustreerd op de bank zit omdat je snel verder wilt spelen met die speler.

Andere ontwikkelingen

FUT Champions Weekend League is vermindert met 10 wedstrijden waardoor je er dus nu nog “maar” 30 hoeft te doen in plaats van de 40 in het vorige deel. Zo wordt het dus iets makkelijker betere beloningen te krijgen. Verder zie je als je nu een pack opent een percentage te zien of bijvoorbeeld een Icon krijgt.

FIFA is er dus eigenlijk minimaal op voorruit gegaan. Voor mensen die toch wel graag de UEFA league spelen, is het wel zeker een mooie bijkomstigheid. Maar in mijn ogen hadden ze dit best in een update kunnen doen.