Game Review: Destiny 2 – Shadowkeep (PS4) – Alles is anders

Destiny 2 shadowkeep

Destiny 2 is nu free to play! Dus als je ooit gedacht had om aan Destiny te beginnen maar het misschien toch niet het geld waard vond, dan is nu je kans om het avontuur aan te gaan. Uiteraard samen met je vrienden. Voor de mensen die mijn vorige Destiny reviews niet hebben gelezen, zal ik in het kort uitleggen wat Destiny voor spel is. Destiny is een game waarbij je een Gaurdian speelt die ieder zijn eigen special abbilities en supers heeft. Zo kan je kiezen uit een Titan, Hunter en Warlock. Voor ieder wat wils dus! Verder is tevens het doel je arsenaal uit te breiden naar Legendary en Exotic gear. En zo dus ook je speelstijl daar weer een beetje extra op aanpast.

Destiny 2 Shadowkeep style Titan, Hunter en Warlock

Shadowkeep

Destiny 2 shadowkeep is de zevende uitbreiding op de reeks. Het lijkt een beetje op de uitbreiding van Rise of Iron uit Destiny 1. We gaan bij shadowkeep verder met de campaign op de maan. Dit is in dit geval Eris Morn, die we bij Destiny 2 niet meer terug hebben gezien. Hij is weer terug en heeft verontrustend nieuws over wat er allemaal is gebeurd. Er zijn namelijk een “nieuw” soort enemies, namelijk Nightmares. Die nemen een vorm aan van de oudere type enemies die we al kennen. Zoals bijvoorbeeld de vex.

Destiny 2 shadowkeep nightmares
The evil nightmares!

Alles is omgegooid

Eerst was Destiny om het levelen en ervoor te zorgen dat je light level ook omhoog ging. Dit ging eigenlijk altijd wel nauw samen. Maar sinds Shadowkeep uit is, hebben ze het roer volledig omgegooid. Het leuke is nu ook als je redelijk endgame gear hebt, je nog steeds verder kan levelen en dingen kan verzamelen. Echter niet in levels maar in seasons, zoals je ook vaak ziet bij andere games. Zo blijft het wat leuker om langer te spelen en ik moet zeggen dat het ook leuk is dat je steeds weer wat nieuws krijgt als je een season level omhoog gaat. Als een season om is begin je dus gewoon weer opnieuw en krijg je dan van dat type thema gear en andere leuke goodies.

Is Destiny 2 leuk om weer te spelen?

Als je al een tijdje Destiny 2 niet hebt gespeeld is het zeker leuk om terug te komen. Tuurlijk het blijft wel grinden maar met de toevoeging van seasons voelt het toch wel weer een stukje verfrissend en ook de nieuwe campaign vond ik weer goed in elkaar gezet! De crucible blijft leuk en zeker de game mode Momentum Control is wel een awesome toevoeging. Misschien ben ik dan toch wel een beetje biased omdat Destiny my all time favorite game is. Toch als ze weer wat nieuws hebben, is het wel weer leuk om terug te komen en het allemaal weer te spelen. Ik heb het idee dat Bungie steeds beter luistert naar de community, want de dingen die ze nu hebben doorgevoerd maakt het allemaal een stukje gangbaarder.

Ik zou dus zeggen ga het zeker proberen nu het gratis is!