Game Review: Destiny 2: Forsaken – Legendary Edition (PS4)

Voor de mensen die mij op de blog al enige tijd volgen, weten wel dat Destiny toch wel één van mijn favoriete game is. Nu heb ik met Destiny 1 zo’n 400+ uur op de klok staan en was het één van de redenen dat ik een PlayStation 4 gekocht had. Nu Destiny 2 ook al een tijdje uit is en ze wat DLC hebben uitgebracht, is er nu Destiny 2: Forsaken – Legendary Edition. Dus als je beginnend Destiny 2 speler bent of alleen de main game hebt gekocht, is het misschien toch wel leuk om weer terug te komen.

Genoeg aan story!

Destiny 2 heeft zich flink verbeterd ten opzichte van 1 wat betreft de campaign. We konden langer genieten van een heerlijk verhaal waardoor je echt wel graag wilde verder spelen. Nu is het met de Legendary Edition al helemaal makkelijk een keuze maken. Want voor de prijs wat de main game koste met de release krijg je nu 4x zoveel meer story time.

Zo hebben we Expansion I: Curse of Osiris, waarbij je meer te weten komt over Ikora Rey en waar je vaak terug in de tijd moet om het één en ander te redden van disaster… Expansion II: Warmind gaan we terug naar Mars en helpen we Ana haar verleden te ontdekken. Verder zien we een nieuwe vorm van Hive waar we tegen moet strijden. En als expension namelijk Forsaken! Hoewel ik niet echt heel erg blij was met wat er gebeurde aan een super toffe karakter in de game, merkte ik toch wel dat ik redelijk veel waarde hechte aan de verhaallijn.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet ben toegekomen aan de end game. Puur omdat ik mijn light level nog steeds niet op niveau heb kunnen brengen en dat is ook mede dankzij de nieuwe manier waarop je legendary items kan verbeteren. Hierover later meer.

Come to the Crucible… We have gambit mode

Ook één van de toffere dingen vind ik Gambit mode. Dit is een speelmodus die zowel PvP (Player vs Player) en PvE (Player vs environment) een beetje bij moet brengen. Je speelt eigenlijk tegen elkaar als zijnde twee teams. Maar hierbij moet je voornamelijk normale ingame enemies killen. Hierbij moet je motes inleveren, dit zijn lichtbronnen die worden gedropt door de enemies. Hoe meer motes je inlevert, des te sneller de “Prime Evil” spawnt. Dit is eigenlijk een soort van eindbaas en wie die als eerste dood heeft gemaakt, is dan de winnaar.

Triumphs, Collections en gear

Triumphs en je collections zijn een beetje verandert. Nu moet je ze als het ware accepteren om de punten te krijgen. Zo krijg je net wat meer informatie en verhaal mee als je bijvoorbeeld iets hebt gecollect. Dit is voor de mensen die graag een game 100% uitspelen heel erg goed gedaan. Verder is hoe Destiny 2 in Forsaken omgaat met gear flink verandert en daar baal ik stiekem wel een beetje van. Je moet nu Powerful Engrams grinden. Waarbij je hiervoor alleen legendary shards nodig had om te upgraden, heb je dus nu meerdere dingen nodig om te infusen. Wat ik al wel gehoord heb, is dat als je terugkomend speler bent, je beter niet kan infusen en eigenlijk alles moet weggooien als je al Forsaken spullen hebt gekregen uit engrams.

Destiny 2 is zeker flink verbeterd en de stories blijven me nog steeds wel heel erg bij. Het is alleen jammer dat ik me niet volledig kan inzetten meer voor Destiny omdat ik ook natuurlijk andere leuke games speel en review. Daarom is Destiny 2 zeker wel een game waar je een hoop tijd moet insteken om alles uit de kast te halen en daar moet je ook een beetje tegen kunnen. Mocht je dus tijd zat hebben, dan is het zeker waard om de Legendary Edition te kopen. Zo heb je alles in één!