Game review: Call of Duty Infinite Warfare Legacy Edition (PS4)

Heeft CoD zich herpakken na de release van Battlefield 1?

Nu ik de game een tijdje heb kunnen spelen, kan ik je vertellen wat ik nu precies van de nieuwste versie van CoD vind. Ik zal mijn review gaan opsplitsen in twee delen. Het eerste deel zal ik het gaan hebben over Infinite Warfare en het tweede deel over Modern Warfare remastered. Mocht je het sowieso helemaal gezien hebben met het futuristische gedeelte, scroll dan gauw naar beneden voor Modern Warfare Remastered!

infinite-warfare-2

Call of Duty Infinite Warfare Multiplayer

Ik heb nog niet de single player gespeeld. Meestal boeit me die niet zo heel erg en ik vind zeker de laatste tijd bij CoD de verhaallijn lang niet zo goed meer. Ik zal dus verder gaan met uitleg over de Multiplayer. Ik ben natuurlijk bij de opening geweest van CoD:IW en heb toen alleen eigenlijk Free For All kunnen spelen. Nu ik meerdere game modussen heb kunnen spelen, kan je een uitgebreidere review geven.

infinite-warfare-1

Wat me meteen opviel is dat er geen laadtijden meer zijn. Als je de game opstart naar multiplayer, heb je van het kiezen van de game modus tot het punt dat je het potje induikt geen laadtijden meer. Dat wil zeggen als de party vol zit en je gaat starten dan krijg je niet meer een laadscherm te zien. Je bevind je direct op het slagveld, waar natuurlijk netjes afgeteld wordt dat je van start kan gaan met elkaar flink af te knallen.

infinte-warfare-3

Ik speel CoD al vanaf CoD2 online. Samen met mijn neef speelde ik ook als jongste lid in zijn CoD4 clan, genaamd Style Gaming. Wat mij wel tegenviel van de nieuwste Call of Duty is dat als je begint met spelen, dan heb je net niet de beste wapens. Zeker in tegenstelling tot de vorige versies was dit stukken beter, dan had je namelijk al meteen redelijke goede wapens. Je moest ze dan nog wel upgraden maar je maakt dan nog wel een aardige kans tegen betere(hoger level) spelers. Dit heeft als gevolg dat ik het heel snel voor gezien hield omdat het instap niveau veel te hoog is geworden. Zeker merkte ik dat bij IW het nog erger was dan bij Black Ops III. Omdat je vaak tussen spelers word ingezet met een hoog level die aardig wat wapens unlocked hebben en zelf soms wapens verkregen hebben via kistjes die je kan kopen. Dit maakt de nieuwe CoD naar mijn inziens echt wel Pay to Win wat ik heel jammer vind. Verder vind ik dat er te weinig verandert is ten opzichte van Black Ops III, wat ik bij de opening ook merkte. Misschien dat mensen dan extra teleurgesteld raken als ze het gaan spelen. De maps zijn wel leuk en lekker kort waardoor je een snelle gameplay krijgt met je jumps slides en wallruns , wel vind ik de maps net iets te klein op sommige stukken.

Zelf ben ik dus niet echt te spreken over de nieuwe Call of Duty en hoop ik dat de volgende minder futuristisch is en gewoon is een keer net zo lekker speelt als CoD4 en zeker geen Pay to Win moet gaan worden. Daarentegen was ik wel heel blij dat ik hoorde dat Modern Warfare een remaster kreeg.

Call of Duty Modern Warfare Remastered Multiplayer

call-of-duty-modern-warfare-remastered

De normale Modern Warfare heb ik in 2007 helemaal kapot gespeeld met meer dan 700 uur en veel vrienden van mij ook, waarbij sommige zelfs uitspatten met 1600+ uren. Toen de servers nog dedicated waren en er jongens waren die er ook mods voor maakte, een belangrijke was daarbij ProMod. Dedicated servers worden vaak los gehost en waar je ook mods op kan zetten. Mods waren dus aanpassingen op de normale (vanilla) variant van het spel. ProMod waren geluiden vaak harder gezet en waarbij particles (kleine extra toevoegingen) daarbij werden weg gelaten. Dit maakte Modern Warfare één van de leukste games die ik ooit heb gespeeld. Zeker omdat je vaak clan tegen clan speelde en dat officieel werd bijgehouden. Vaak waren er ook strenge regels aan verbonden, waar jij aan moest voldoen en zo ook de servers.

call-of-duty-modern-warfare-remastered-maps-1

Ik was dus heel erg benieuwd hoe de Remastered versie speelde! Ik kan je zeggen dat ik echt heel erg verast was hoe ze dit hebben aangepakt. Het voelt weer als vanouds omdat ze namelijk dezelfde engine hebben gebruikt, alleen hebben ze het grafisch veel mooier gemaakt en hebben ze er een paar leuke extraatjes bij gedaan, zoals bijvoorbeeld extra wapen skins die je in de oude MW niet had. Nu kan je ook prestigen, dat wil zeggen als je level 55 ben, kan je opnieuw beginnen en krijg je een ander icoontje naast je naam dat je dus een keer geprestiged bent. Verder hebben ze ook helaas een aanpassing gedaan waar ik iets minder blij mee was, namelijk de damage van de M40A3 sniper is verlaagd en daardoor speelt hij meteen ook heel anders. Ze hebben ook nog wat extra game modussen toegevoegd!

Wat ik wel jammer vind, is dat je persé Infinite Warfare moet kopen om Modern Warfare te kunnen spelen en ik snap de keuze van de ontwikkelaars zeker niet. Ik hoop dan ook dat hij los te koop is straks, zodat ik op de PC ook nog eens even flink kan knallen. Als hij namelijk los te koop is, dan denk ik dat hun playerbase veel groter is, want de meeste willen toch geen Infinite Warfare.

30082714986_5f9e02199f_z-1

Heb je zelf ook CoD:IW of MWR op de PS4? Zet een reactie hieronder met je PSN dan voeg ik je toe en kunnen we samen een potje spelen!

Tot de volgende game review!