Dragons Quest Builders 2 (PS4) game review

Dragons Quest Builders 2! Minecraft combineren met een RPG klonk mij goed in de oren! Square Enix is dit al een keer gelukt met het eerste deel van Dragons Quest Builders. Nu hebben ze alles uit de kast gehaald om het tweede spel nog beter te doen laten slagen. Lukt het om de Children of Hargon uit te schakelen?

Dragons Quest Builders 2

Je intro begint op een schip om de controls een beetje door te krijgen. Je bent namelijk gevangen genomen door de Children of Hagron. Eigenlijk vind jij het als bouwer allemaal prima en doet netjes de taken die zij jou opdragen. Vervolgens gaat alles mis en wordt je ineens wakker op een eiland. Hier ontmoet je Malroth. Eigenlijk vind je hem wel aardig en neemt hem op je avonturen mee. Sommige dingen pakt hij ook voor je op! Goed teamwerk

game review Dragons Quest Builders 2

Eilandjes hoppen

Het leuke van deze game is dat als je de intro een beetje voorbij bent, je naar een eiland kan gaan. Hier is het kwaad al geschied en moet je het gaan weder opbouwen. Dit doe je dus samen met Malroth, die je maar al te graag helpt. Dat is maar goed ook, want hij komt toch wel goed van pas met zijn vechtkunsten. Het belangrijkste doel voor jou is om dus letterlijk het eiland te bouwen. Mensen geven je quests en dat kan gerelateerd zijn aan bouwen of het verslaan van monsters. Zo kent Dragons Quest Builders 2 een manier van bouwen dat je dus echt kamers kan maken. Deze moet je vervolgens opvullen met de spullen die de mensen graag willen en dan zijn ze vervolgens helemaal blij met jou! Hartjes komen in overvloed jouw kant op.

game mechanics

Toch zijn er wel een paar puntjes aan te merken aan het spel. Het principe is echt super strak in elkaar gezet en ik vind het echt leuk om te spelen! Je blijft bouwen en krijgt er goede voldoening uit als je weer een deel van de quest kan afsluiten. Toch vond ik het bouwen op de console redelijk lastig. Minecraft op de Xbox One kan ik redelijk spelen. Hier had ik toch wel moeite met sommige dingen bouwen. Ook wil de camera nog wel eens lekker dichtbij wegdraaien, waardoor je dus niet 1, 2, 3 terug bent op de juiste hoogte. Maar goed, hier is wel redelijk mee te leven en de verhaallijnen van de mensen maken het wel weer goed. Soms zijn ze wat lang van stof maar ik verwacht ook niet anders van een RPG based game.

game Dragons Quest Builders 2

Een lekkere game om weg te spelen, voor jong en oud! Het is een soort lego met een beschrijving. Je hebt in zekere zin vrijheid maar toch geeft men tips of soms blueprints. Je kan hier aardig wat uurtjes mee zoet zijn en dat maakt de game hem meer dan waard om te halen!

Dragons Quest Builders 2