Game Review: Call of Duty: Modern Warfare (2019) (PC)

Zoals ieder jaar word trouwelijk Call of Duty gereleased. Nu vraag ik me soms af hoe lang ze dit kunnen blijven volhouden en tevens hoe lang mensen dit dan natuurlijk ook blijven kopen. Ik merk wel dat ik steeds minder tijd besteed aan Call of Duty ten opzichte van mijn altijd vertrouwde Call of Duty: Modern Warfare (CoD4). Zal deze Modern Warfare die vlam weer aanwakkeren of zal het toch nooit meer doen ontbranden? Jullie lezen het vandaag in de review van de nieuwste Call of Duty!

Call of Duty Warfare

Verbeterde versie van CoD4?

Damn deze keer is ie weer steengoed! Maar ik had ook eigenlijk niet anders verwacht van infinity ward. Je speelt in de grote verhaallijn als twee personages, namelijk Kyle en Alex. Beiden zijn op hun eigen manier betrokken in het verhaal. Hierover ga ik niet al te veel vertellen i.v.m. spoilers. Het speelt zich allemaal af rondom gestolen gifgas. Zo kom je in het begin al snel oude bekenden tegen die jou begeleiden in de verschillende soorten missies. Je wisselt steeds tussen Kyle en Alex af.

Deze single player stond er eigenlijk voor de release al bekend dat het weer een vette zou worden. En dat is ie zeker!! Hij is ook wel een tikkeltje bruter en werkelijk naar realiteit. Wat aan de ene kant toch wel beangstigend, dat dit natuurlijk ook in de wereld gebeurt. Zo ga je toch anders nadenken over dit soort oorlogen. Wat ik toch wel graag wil zeggen is dat er hier ook wel weer een dikke sniper missie inzit! Net zoals bij Call of Duty 4: Modern Warfare. Je bent ongeveer 6 tot 8 uur bezig, wat wel redelijk is voor een single player. Ben je hierna klaar, dan kan je nog doorgaan met co-op. Hier was ik toch al redelijk snel op uitgekeken en dit had te maken dat de moeilijkheidscurve toch wel echt een stuk hoger ligt. Het is meer gewoon een massa shooter, dan dat er een verhaallijn achter zit naar mijn idee.

Call of Duty Warfare multiplayer weer lekker uitgebreid!

Tja, de Multiplayer van CoD wordt toch ieder jaar steeds groter en dikker. Nu is dit soms wel zo erg dat je flink moet grinden om wat goede wapens en perks/attachments te unlocken. Toch merk ik dat de wapens die je in het begin krijgt prima te doen zijn standaard. Er was zelf een bug dat sommige attachments juist er goed voor zorgde dat de damage die je deed echt een heel stuk minder werd. Nu is dit al wel opgelost overigens.

Het vette van deze CoD is dat ik wel merk met bijvoorbeeld Search en Destroy, dat je toch wel goed moet opletten dat je niet te open staat. Want als je geraakt wordt, dan is het snel gedaan met je! Verder ben ik wel heel erg blij met de verschillende type gamemodes. Zo speel ik vaak 2v2 samen met vrienden, wat lekker kort en snel is. Ik zal me dus nog wel aardig blijven vermaken met de multiplayer.

call of duty warfare

Ik ben blij dat deze game zo is uitgekomen en de updates die er nog aan zitten te komen zien er ook wel goed uit! Hopelijk komen ze ooit nog met Mods zodat we ProMod weer kunnen spelen. Dat zou echt helemaal ultiem zijn. Vanuit een perspectief van CoD4 is dit zeker een leuke toevoeging en op sommige vlakken ook wel een verbetering. Ik heb in ieder geval genoten van de single en multiplayer!