B4men Games!! WRC6 review door Nick Strijbos.

Jullie zullen nog niet van mij gehoord hebben op de B4men website. En dat klopt dan ook wel! Ik zal namelijk Jan Willem ondersteunen met het schrijven van leuke artikelen en reviews over games. Zelf game ik best wel fanatiek, niet alleen op mijn Pc maar tegenwoordig ook steeds meer op mijn PS4. Nu heeft Jan Willem mij gevraagd of ik iets wilde schrijven over WRC 6, en heb meteen ja gezegd!

Ik ben Nick

Ik ben dus Nick Strijbos, 22 jaar jong en hou wel van een goed potje gamen! Andere hobby’s van mij zijn Pc’s bouwen, drummen en paintballen. Ik ben zelf ook al iets langer dan een jaar een baarddrager. Ik kom dus ook regelmatig langs bij Jan Willem om mijn baard in toom te houden. En als ik niet achter mijn console of Pc te vinden ben, en het oké weer is, rij ik graag rond op mijn motor. Nou dit ben ik dus in het kort, jullie zullen mij vast en zeker vaker zien terugkomen. Hier is mijn eerste review, groetjes!

profiel-foto-b4men

Review WRC 6

Als je WRC 6 opstart worden er eerst een paar vragen gesteld, zoals hoe vaak je een rally game hebt gespeeld en hoe goed je daar in bent. Daarna word je meteen in het diepe gegooid en moet je gaan racen. Gelukkig wordt er onderin netjes aangegeven  wat gas is, hoe je moet remmen en wat je noodrem is. Dit maakt het heel toegankelijk voor een casual gamer die überhaupt nog nooit een controller heeft aangeraakt. Het is eerste wat ik altijd doe met een racegame is de “view” veranderen. Ik vind het fijn om op de motorkap of voor de auto te kijken, gelukkig wordt het al snel uitgelegd hoe je dat kan instellen. In het begin was ik wel iets te fanatiek bezig en gleed ik vaak uit of maakte ik een koprol met de auto als ik over een randje te hard reed. Na het tweede rondje rijden raakte ik wat meer gewend aan de controls en de handeling van de auto.

Na de twee routes kreeg ik dit schermpje:

2-na-twee-routes-gereden-te-hebben

Als ranking kreeg ik Semi-Pro en de moeilijkheidsgraad werd op Easy gezet, vrij logisch als je zoveel koprollen maakt. Over koprollen gesproken, daarvoor kreeg ik ook een mooie Playstation trophy, hoe geniaal is dat!

Nadat ik de keuzes had vastgelegd kreeg ik nog een driving test. In deze test moet je er voor zorgen zo min mogelijk schade te maken aan je auto en ook zo soepel mogelijk de rondes te finishen. De computer heeft hierna een leuk rekensommetje gemaakt er werd ik een niveau hoger gezet qua moeilijkheidsgraad. Nu werd het echt tijd om te racen!

3-test-driving

Ik ben meteen mijn eigen carrière begonnen, wat ik een leuke toevoeging vind en voor de die-hard rally fans helemaal tof is! Zo mag je namelijk je eigen naam en nationaliteit kiezen. Je begint je carrière in WRC Junior, dan naar WRC 2 en uiteindelijk WRC zelf. Na dit scherm krijg je een keuze welke strategie je het beste vindt: safety, balance of speed. Zelf probeer ik een balans te vinden in snelheid en veiligheid, dus koos ik voor balance. Mijn Co driver is Dirk Parov uit Litouwen en mijn Head Mechanic is Thibault Priceless uit Nieuw-Zeeland. En zo ging ik met een Citroën DS3 R3-Max de zandbak in.

4-team-keuze

De eerste echte race was vrij challenging, de auto kreeg flink wat te verduren van mijn rijgedrag! Zo kreeg ik zelfs een klapband en om die te maken krijg je een 30 seconden penalty, waardoor ik laatste eindigde. Ook alle deuken waren aan het einde van de rit goed te zien, iets wat de game toch redelijk realistisch maakt. Ik vind de belichting erg mooi, zo zag je tussen de bossen de zonnestralen wat een heel mooi effect gaf aan het parcour dat je aan het racen was. Helaas had ik af en toe ook last van tearing en soms wel eens een lagere FPS wat mijn ervaring toch wat minder fijn maakt. Door sommige bosjes kon je bijvoorbeeld zo heen rijden en bij andere stond je direct stil.

5-auto-repareren

Verdict:

Deze game echt heel goed geschikt voor de beginnende rally racer. Het zal in het begin wat lastig zijn maar wordt wel steeds makkelijker, zeker als je ook op let wat je Co driver zegt. Grafisch valt hij helaas wel iets tegen als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Dirt Rally. Verder vind ik dit ook meer een Arcade racer dan een echte simulator. De splitscreen vind ik wel een leuke toevoeging zodat je samen met je vrienden een leuk potje tegelijk kan racen. De verschillende soorten ondergronden maken het spel  lastig en leuk tegelijk: van gravel tot sneeuw en zand tot modder!

Pluspunten:

– Splitscreen

– Toegankelijk voor casual gamers