Tony Hawk’s Pro Skater 1 en 2 review (PC)

Vandaag toch weer een bijzondere review! Ik merk dat heel veel publishers remasters aan het maken zijn van de games die al enige tijd geleden gereleased waren en dus in een nieuw jasje worden geschoven. De vorige delen van Tony Hawk’s Pro Skater was ik niet echt om over te spreken. Ik wel dus wel heel erg nieuwsgierig hoe het is om deel 1 en 2 opnieuw te beleven met natuurlijk waanzinnige graphics. Moeten we nu nog steeds blij worden van remasters zoals deze? Je leest het in mijn review!

Tony Hawk’s Pro Skater: terug in de tijd?

Ik heb de Tony Hawk franchise vroeger echt kapot gespeeld. Moet wel zeggen dat ik 1 vaak bij vriendjes speelde en dan natuurlijk het level warehouse altijd volledig rond wilde krijgen. Het eerste level wat ik dus ook speelde was warehouse. Ik voelde me ook echt weer een kleine Nick. Helemaal blij en het spel voelde vanaf het begin meteen zoals ik het in mijn hoofd had. De te gekke combo’s die natuurlijk in het echt niet te doen zijn. Toch voelt dat goed, omdat het natuurlijk gewoon een game is. Het behalen van objectives, de maximale scoren halen, secret tape vinden…. en dat allemaal in 2 minuten. En als het je niet in één keer lukt? Dan doe je hem toch lekker 50x opnieuw totdat je het wel hebt gehaald!

Wat ik wel meteen merkte is dat ik vroeger blijkbaar meer geduld had en een level volledig wilde uitspelen totdat ik naar de volgende ging. In dit geval heb je nu wel meer keuze door bijvoorbeeld eerst te beginnen met THPS 2

Frisse look

Als je de game start voelt het al meteen prettig aan. Je eigen skater maken was nog wel even zoeken waar dat zat. De opties waren echt eindeloos. Met de levels die je behaalt kan je weer nieuwe decks, wieltjes, griptape, trucks en een hele boel kleding en tatoeages halen. Verder heb je in het menu de keuze uit verschillende modussen om de twee spellen te spelen. Maar zoals het vroeger ging, deed je de Skate Tour. Zo moet je eerst alle objectives unlocken in een level voordat je naar het volgende level mag. Je hoeft het level niet 100% te halen maar je hebt wel minimaal aantal punten nodig om het andere level te unlocken.

De game ziet er echt strak uit! Goede graphics en nog steeds dus die oude controls. Hier word ik echt wel heel erg blij van! De missies zijn als vanouds en de icoontjes en objectives die je moet pakken hebben dus hier ook een nieuwe jasje gekregen maar met dezelfde animatie als vroeger. De trucjes werken ook hetzelfde maar is voor mijn gevoel qua animaties net wat mooier gemaakt dan wat het eerst was. Toch voelt het gelukkig niet anders.

Tevens heb je nog steeds een deel van de oude soundtracks en ook een hoop nieuwe. De oude geven toch wel echt dat nostalgische gevoel. Als ik naar de prijs kijk wat hij nu kost, heb je 2 te gekke games voor ongeveer 40 euro…. wat wel echt een topdeal is. De Multiplayer die ze erbij hebben gedaan geeft ook net dat extraatje en is leuk om te doen. Verder hangt er niet echt iets bijzonders aan vast. Verder kan je zelf je eigen skateparks maken en die delen met anderen die er dus ook op kunnen skaten. Wat ook wel heel erg tof is! Het is echt een aanrader om in huis te halen als je dit vroeger hebt gespeeld. Misschien vlieg je er wel doorheen als je alle trucs nog weet…