Spyro Reignited Trilogy (PS4) Game Review

Game Review: Spyro Reignited Trilogy. Deze keer heb ik weer een “gouwe ouwe” game die ik ga reviewen! Het is een game die vanaf de PlayStation 1 al uitgekomen is. Ik heb het zelf nooit gespeeld omdat ik eigenlijk altijd een Xbox heb gehad maar de meeste kennen de naam denk ik wel. We hebben het over Spyro! Het kleine paarse draakje wat de wereld moet gaan redden met zijn beuken en vuurspuw skills. Activision heeft daarbij drie Spyro games in een spel gewikkeld, zo zien we dit wel vaker met remakes.
Game Review: Spyro Reignited Trilogy

Spyro Reignited Trilogy:  Controls en Graphics

Controls zijn lekker simpel gebleven maar dit ging ‘vroeger’ eigenlijk niet anders. Tegenwoordig heeft een controller veel meer knopjes. Je hebt springen, beuken (hard rennen) en vuurspuwen. Verder kan je gebruik maken van de D-pad zoals vroegah maar de joystick in deze mooie moderne tijd speelt toch wat fijner. Als ik even vergelijkingsmateriaal erbij haal van de oudere games, is het er zeker goed op vooruit gegaan. Dit kan ook niet anders als men de Unreal Engine gebruiken. Verder kan je ervoor kiezen om de originele muziek te laten spelen of de remastered versie.
Game Review: Spyro Reignited Trilogy

Spyro The Dragon

In het begin van deze game word je in een cut-scene gebracht wat eigenlijk de rode draad is van het hele spel. Gnasty Gnorc, de badguy, word voor lelijkerd en slapjanus uitgemaakt. Zijn toverkrachten zijn niet sterk en dat heeft hij allemaal op de tv moeten horen van een paar draken. Dat zat hem zo dwars dat hij zijn wapen pakte en alle draken liet omtoveren tot standbeelden. Jij, als Spyro, moet alle draken bevrijden om uiteindelijk de Gnasty Gnorc te verslaan en zo de wereld redden. Verder spreekt het allemaal voor zich en is de moeilijkheid van de spellen niet zo heel erg hoog. Wat eigenlijk ook wel logisch is gezien het spel is uitgebracht met de technieken van toen. Grote vijanden kunnen alleen met een vuurspuw aanval worden ontdaan, terwijl de kleintjes al door een flinke beuk worden omgeblazen.
Game Review: Spyro Reignited Trilogy

Spyro 2: Ripto’s Rage!

Spyro 2: Ripto’s Rage! heeft hetzelfde idee als Spyro The Dragon. Toch is de gameplay net iets anders. Je komt nu in een wereld terecht waar je Ripto moet verslaan, dit kan je alleen doen als je alle 14 Talismannen hebt. Die verzamel je door levels uit te spelen. Verder zijn Bianca en Hunter je compagnons in deze serie en die helpen je met skills leren. Zo krijg je tijdelijke Power-ups na een x-aantal vijanden te verslaan.
Game Review: Spyro Reignited Trilogy

Spyro: Year of the Dragon

De titel klinkt lekker chinees en zo is de gameplay ook soms wel een beetje. De controls zijn precies hetzelfde als de vorige delen, het enige wat veranderd is dat er een verrader in ons midden zit. Die werkt samen met de koningin om alle drakeneieren te stelen. Jij moet ze allemaal weer vinden en zo dus de baby draakjes te redden! Het leuke van deze game is dat je als verschillende personages kan spelen. Zo kan je in een wereld een poort vinden die alleen te openen is met dus een specifieke personage. Het is een leuke afwisseling en vaak hebben die dan toch even een andere move-set, maar het blijft lekker simpel.

Game Review: Spyro Reignited Trilogy

Eindoordeel

Spyro Reignited Trilogy zijn drie heerlijke games om gewoon rustig op de bank liggend te spelen, geen hoog niveau. Alles spreekt voor zich en toch gaat het niet vervelen om te spelen. Het ziet er niet gewelddadig uit en door de vrolijk rond huppelende Spyro is het ook een leuk spelletje voor je kids. Spyro kan je ook rustig een uurtje tussendoor spelen, omdat je om de 5 minuten wel een plek tegen komt waar je voortgang opgeslagen word.
Game Review: Spyro Reignited Trilogy