OnePlus 6 Review – Een gefinetuned super smartphone

Holy smokes wat een glorie kreeg ik in mijn handen gedrukt! Dit keer mag ik alweer een hele mooie smartphone uitbundig testen van het team van Carl Pei. Het gaat om de opvolger van de OnePlus 5T namelijk de OnePlus 6. Na de aankondiging was ik super blij! De 5T was voor mij al echt een waardige flagshipkiller maar ik had liever nog wel wat extra opties erop gehad, waarbij die dus echt de overige toestellen omver blaast. Nu is hij er dan, een nog krachtigere machine die in mijn ogen de competitie echt omverblaast op het gebied was techniek.

Unboxing van de OnePlus 6

Als je al eerder een OnePlus hebt gehad, is het doosje niet heel anders geworden dan dat er nu een 6 op staat. Op zich wel een logische stap maar voor mij is een doos toch ook wel een belangrijk aspect met een nieuw product zoals deze. Dus iets anders ingepakt had wel leuker geweest. Eenmaal open gemaakt zit de OnePlus 6 netjes vast in zijn tijdelijke plastic omranding en door het lipje onderin omhoog te halen kunnen we meteen het super strakke toestel aanschouwen!

de nieuwe OnePlus 6

camera van de OnePlus 6

OH MY NOTCH!?

Het eerste wat zichtbaar is als je hem aanzet is toch wel de welbekende Notch. De meeste mensen zijn hier negatief over waardoor ze een toestel dus niet kopen. Ik ben in ieder geval blij dat hij bestaat! Wat houdt zo’n notch dan nou eigenlijk in Nick? Nou, om je notificaties, batterij percentage en klok te laten zien heb je ruimte nodig. Nu is dit vaak loze ongebruikte ruimte van je o zo mooie scherm! En de bezels (de omranding van het telefoonscherm) kun je in principe ook voor iets anders gebruiken. Maar waar laat je dan je speaker en camera? Nou in die notch dus! Zo heb je ‘extra’ scherm ruimte over. Zo blijven die elementen netjes hoog in je scherm. Bijkomend voordeel is dat je hem zelf softwarematig uit kan zetten en met filmpjes kijken gaat hij sowieso weg. Zodat je niet geteisterd wordt dat je een hapje mist uit je scherm.

OnePlus 6

Verder qua scherm specificaties, behalve de grote, is hij dus redelijk gelijk gebleven aan de 5T. Maar wel met een dikke 83.81% scherm-naar-body-ratio dus hou je weinig bezel over. Super fijn als je een filmpje er op kijkt of gaat gamen.

Geupgrade Dual Camera of toch niet?

De camera’s zijn wel geupgrade, niet met mexapixels, maar eerder pixel grote zoals ze dat noemen. Er is ook aanzienlijk minder ruis aanwezig dan zijn voorganger. Verder geen nieuwe snufjes maar wel dat je nu 4K kan filmen met 60FPS, wat zorgt voor soepelere beelden. En 1080P 240FPS kan filmen en 720P 480FPS! Waardoor je super leuke slow-motion beelden kan maken. Hieronder zal ik maar gewoon wat foto’s laten zien, ik denk dat je wel een indruk kan krijgen wat hij nu eigenlijk allemaal kan.

foto's maken met de OnePlus6

foto's met de OnePlus6

What a beast! Een pure krachtpatser

Met de nieuwste snapdragon processor en grafische kaart is gamen en multitasken appeltje en eitje voor dit toestel. Vliegensvlug van apps wisselen en doorgaan waar je gebleven was. Met game modus ingeschakeld kan je rustig aan door gamen zonder gestoord te worden en zien veeleisende android games er toch wel heel gelikt uit! Met de variant die ik test hebben ze 128gb opslag geheugen ingepropt samen met 6GB Ram geheugen, wat echt voldoende is voor de aankomende jaren!

OnePlus 6 review

Zo is 4G nu ook sneller op dit toestel, waardoor je tot 150mbit/s makkelijk 4k videos zou kunnen streamen. Zo is hij ook deels water en stofdicht zodat het niet erg is als hij even nat wordt. Afgeraden natuurlijk dat je hem voor lange tijd gaat onderdompelen, maar dit zou je ook eigenlijk niet willen… toch??? alhoewel op een lekkere zomerse avond het zwembad induiken zo gedaan is met je telefoon nog in je broekzak. Nu zal dat gelukkig geen probleem zijn met dit toestel.

Conclusie

De eerste conclusie die ik wil trekken is dat het batterij verbruik in deze telefoon super is! Beter dan de 5T toen ik hem net kreeg. Nu heb ik met deze variant ook 2GB minder RAM geheugen en zal dit ook zeker te voelen zijn voor het batterijverbruik. Ook denk ik dat voor mij het een geval software probleem was toen. Qua design keuze hebben ze er echt wel goed aan gedaan! Ook draait de nieuwe android versie 8.1 ook soepel met Oxygen OS. Al zullen er nog wel een paar updates uitrollen voor bepaalde software extra’tjes en die zou ik wel fijn vinden om te hebben zoals bijvoorbeeld de Do-Not-Disturb modus om een bepaalde tijd aan te kunnen zetten.

Upgraden vanuit een OnePlus 5 of 5T zou ik zelf niet aanraden, tenzij je echt de foto’s zo slecht vindt is dat het enige punt om overstag te gaan. Nog steeds is de prijs goed te doen, alleen is de goedkoopste versie iets duurder geworden, waarbij degene die ik review gelijk is gebleven qua prijs behalve dat je dus 2GB ram in mindering moet nemen. Maar dit zal je niet gaan merken in de werkelijkheid. Verder heb je nu keuze uit drie kleuren namelijk Mirror Black, Midnight Black, and Silk White. Waarbij ik dus de Midnight Black versie heb mogen reviewen. En zo komt er dus blijkbaar ook een Avengers versie aan! (Mocht je Marvel fan zijn kan je meteen op de link klikken om Maarten zijn film review te kijken). Zit je nog te twijfelen over een nieuw toestel? Één tip die ik kan meegeven is Stock android boven alles! Weg met die bloatware, en dat heeft deze telefoon gelukkig niet.