Het is de afgelopen tijd heel erg druk geweest en daardoor bleven een aantal vaste berichten wat achter. Zo ook mijn autoreviews. Niet dat ik niet gereden heb hoor, dat ging gelukkig wel door. Er zullen snel weer een paar dikke en heel mooie auto’s op de blog verschijnen. Vandaag trappen we af met een grootse en erg mooie Kia Optima GT.
De Kia Optima GT
Ik heb de Kia Optima eerder gereden maar dan in de sedan uitvoering met een kleinere motor ( 1.7 met 141 pk). Nu ben ik voor tweemaal groter gegaan. Ik heb een week mogen knallen in de Sportswagon GT met de 2.0 benzine motor met 245 pk. Ik was al enorm onder de indruk van de vorige Optima maar Kia heeft mij echt kunnen inpakken met de sportswagon. Toen ik de eerste foto voorbij zag komen van deze auto was ik nog zoekende naar een nieuwe gezinsauto. Deze auto heb ik dus met een dubbel doel gereden. Ik wilde deze auto graag aandacht op de blog geven maar ik wilde heel graag een proefrit met deze auto maken om te zien of dit onze nieuwe gezinsauto kon worden. Laat ik beginnen bij het begin en dat is zijn looks. Nu kan je zeggen van Kia wat je wilt, maar deze auto heeft qua looks echt alles van een stoere en sportieve stationwagon. Ik was gelijk verkocht toen ik de eerste foto’s voorbij zag komen. De Optima Sedan was voor mij een heel zakelijke auto, deze Kia Optima Sportswagon GT heeft alles in zich. Als stoere zakenauto staat hij echt niet verkeerd en hij kan imponeren zonder te pochen. Met deze auto gaat een vertegenwoordiger stoer en goed de weg op maar ook als directeur rijd je met deze auto niet voor L.L.
De Kia Optima GT na een week rijden
Ook rijdend heeft deze auto mij verrast. De dikke motor geeft veel power en een dik geluid. De auto zoeft wat minder over de weg dan de sedan die ik heb gereden, deze GT stuurt directer en het de wegligging is wat harder. De stoelen van de Optima GT zijn prima, niet de lekkerste stoelen waarin ik heb gezeten, maar ze voldoen prima voor een langere rit. Aan opties geen gebrek, Kia heeft standaard al een hoog uitrustingsniveau maar deze auto heeft alles wat je kan wensen en meer. De kids staan weer te juichen met de stoelverwarming achter in de auto. De ruimte in de auto is bijna overdonderend, als je wilt kan je verstoppertje spelen in de auto. Beenruimte achter is er in overvloed en de kofferbak is groot genoeg voor een maand kampeervakantie.
Waarom geen Kia Optima GT voor B4men
Zoals de trouwe lezer hebben kunnen lezen is mijn nieuwe auto niet de Kia Optima Gt geworden. Er zijn een aantal redenen geweest waarom we niet voor deze auto hebben gekozen. Allereerst de prijs, de GT uitvoering begint vanaf € 58470,- een prijskaartje wat ik mij nog niet kan veroorloven. De Kia Optima met de 1.7 motor begint van € 33970,- maar dit zijn allemaal diesel motoren. Nog een heel belangrijk punt waarom wij de auto niet hebben gekozen, is dat Marie Louise hem wel heel erg groot vond. Ikzelf ben een man van ruimte en ben dus gek van grote auto’s, maar ook Marie Louise moet erin rijden en het is dus erg belangrijk dat ook zij er comfortabel mee kan rijden. Er was aan deze GT één minpuntje dat voor mij ook wel een steeds groter dingetje werd in de loop van de week. Het motorgeluid van de GT uitvoering is erg aanwezig in de auto en dat is de eerste paar keer wel leuk en indrukwekkend maar na een weekje rijden begint het wat irritant te worden.
De Kia Optima GT Volgens B4men
De Kia Optima GT is duidelijk mijn auto als het om de looks gaat en rijdend is het ook een erg fijne auto. Als ik de auto moet waarderen dan krijgt hij een dikke 8,5.
Foto’s zijn van Robin Vaessen, Sittin Low.