Game Review: Xenoblade Chronicles 2 (SWITCH) – Een toffe JRPG

Het jaar is bijna om! Ik heb echt leuke games mogen reviewen. Dit zal dus ook de laatste worden van het jaar en ik ben echt benieuwd naar het nieuwe jaar wat er gaat komen qua games! Als laatste game heb ik Xenoblade Chronicles 2 een JRPG (Japanese Role Playing Game).

JRPG

Ik ben normaal wel van de RPG’s en ook zeker van de MMORPG’s. Zo speel ik bijvoorbeeld nu ook Flyff Legacy op mijn mobiel. Maar Xenoblade Chronicles 2 is wel een totaal andere RPG namelijk een japanse. Dit zie je al goed terug in de hoofdrolspeler Rex en zijn manier van doen en laten. De omgeving en andere karakters zie je dezelfde stijl ook in terug, vooral bij de dames met ‘veel’ armour.

Zwemmen in de lucht?

Het speelt zich allemaal af in de lucht en zwem je van eiland naar eiland. Die eilanden zitten op de rug van een titaan die je ook terugziet op de cover. Volgens mij is zijn opa dus ook een titaan. Rex is een salvager en die wil maar al te graag een driver worden! Drivers hebben dikke zwaarden, die zwaarden hebben ook een soort leven. Dat maakt de combinatie erg cool. De muziek komt wel goed tot zijn recht met metal en een beetje symphonic. Dus als je in een battle terechtkomt klinkt dit wel lekker! De stemmen bij de karakters is wel een beetje awkward en passen er soms niet bij. Je kan blijkbaar ook de Japanse stemmen downloaden maar zo erg boeide mij het dus ook weer niet.

Leer curve

Bij RPG’s zijn er over het algemeen wel redelijk wat leercurves. Maar zeker bij JRPG’s is dit nog meer het geval. Gelukkig kan je niet alles in één keer doen in het menu, maar wordt alles wel redelijk vlot uitgelegd waardoor je soms even twee keer moet kijken hoe iets nu precies zit. Verder zit het combat system wat anders in elkaar maar toch wel op een goede manier. Zo heb je redelijk snel je superkracht maar probeer niet teveel je enemies in een keer aan wat je bent het haasje.

Random dingen doen

Xenoblade Chronicles 2 kan je echt een hoop in doen. Het blijft natuurlijk een RPG maar dat zegt niet altijd wat. Zo kan je side quests doen die soms helemaal niets te maken hebben met vechten. Maar je kan ook op zoek gaan naar enemies om jezelf beter te maken en om vervolgens je geld weer uit te geven in winkels voor betere gear. Zeker met de sidequest en de hoofd quest lijn zijn de gesprekken soms best wel grappig en wilde ik ze in ieder geval niet skippen. Al met al een leuke game waar je toch wel een hoop uurtjes in kwijt kan!

Ik wens jullie een fijn uiteinde en ik zie jullie volgend jaar weer met mooie game en gadget reviews! Nick