Game review: Syberia 3 (PS4)

Deze keer reviewen we Syberia 3. Een actie avonturen game gemaakt door Microïds, het is het derde spel in de series. Het heeft een heleboel steampunk elementen. Waarbij ik eerst dacht dat deze game niet echt iets voor mij zou zijn, veranderde dit toch iets bij het startscherm met gigantisch mooie muziek. En in de rechterhoek Kate Walker, de hoofdpersoon van deze game.

Syberia 3

De game speelt zich af in Siberië, met allemaal aparte wezens en nomaden die er wel iets anders uitzien dan wij mensen… de Youkol tribe genaamd. Je wordt wakker in een ziekenhuisbed en het eerste wat je moet doen is uit de kamer komen. Ik merkte meteen dat de nasynchronisatie niet lekker loopt tussen de lippen en de tekst die je op dat moment hoort. Best jammer, want je blijft er telkens op letten. Ook moet ik zeggen dat het spel op mijn PS4 niet echt soepel loopt. Een gemiste kans!

Ik merkte meteen dat het weer een langzaam spel is, wat ik persoonlijk toch echt niet zo heel leuk vind. Dit zorgt bij mij voor een hoop irritatie. Gelukkig vond ik de ren knop al vrij snel en naast dat de gesprekken langzaam lopen, is het wel fijn dat je gewoon kan rennen.

Game Review Syberia 3

Verder ziet de game er op zich wel redelijk uit, een beetje een getekende stijl maar dan in 3D. Graphics zijn niet helemaal van deze tijd maar persoonlijk hoeft dat ook niet echt voor een game zoals dit. Soms maakt hem dit juist wel mooier, omdat je je net bevind in een soort van stripboek. Verder kloppen de karakters niet altijd even goed met de stem die ze bij zich hebben. Ik noem maar een voorbeeld van een man die er wat ouder uit ziet, waarvan je denkt o die is zeker wel 70! Maar een stem bij zich draagt van iemand van 30. Waarbij als de buurman praat, die een stuk ouder klinkt, er dan weer stukken jonger uit ziet.

Verder in gesprek gaan met de NPC heeft geen meerwaarde dan alleen de tekst die je krijgt of objectives die je dan moet uitvoeren. Ik had namelijk wel gedacht dat je ook foute dingen kan zeggen, dit zit namelijk heel vaak in adventure games zoals dit. Maar zoals ik in het begin zij, is de muziek gigantisch mooi en de sfeer die in de omgeving hangt waar je je op dat moment bevindt is zeker wel mooi om even verder rond te kijken.

Beoordeling Syberia 3

Helaas was dit spel echt niets voor mij. Ik hoorde ook mensen zeggen die vaker dit soort games spelen dat zij dezelfde mening deelde. Ik hoop dat ze dit eventueel met updates kunnen fixen, maar ik ben bang dat die er niet komen.

Volgende week zie ik jullie weer op de vrijdag en dan heb ik weer een Shooter die ik mag reviewen. Ik zie jullie vrijdag! Nick Strijbos