Game Review: Sekiro: Shadows Die Twice (PS4) – Die Twice is een understatement.

Wat de titel al aangeeft. Is dat twee keer dood gaan echt een understatement is in deze game! Ik neem jullie vandaag mee in de review van Sekiro: Shadows Die Twice gemaakt door FromSoftware en uitgegeven door Activision. FromSoftware is onder andere ook bekend van de Dark Souls series en Bloodborne. Dus je kan wel ongeveer inschatten wat er te wachten staat. Een hoop doodgaan en flink wat frustratie! Als je het gaat spelen en je hebt een vriendin, zal ik haar alvast melden dat het geen leuke tijd achter de console wordt haha.

Hoe bedoel je makkelijk?

Mijn vriendin Eline had het wel te doen met mij de afgelopen dagen. Als ik aan het spelen was, kwam er toch een partij woorden en flink wat frustraties naar boven, dat ze op een gegeven moment vroeg: “Is het eigenlijk wel een leuk spel?”. Waarop ik weer antwoordde met een glimlach, “Ja hoor! Alleen wat frustrerend”. Als je een challenge van een game leuk vindt en je echt tot het naadje gaat, kan deze game heel leuk voor je zijn. Gooi je snel je controller naar je TV als je bijvoorbeeld een potje Call of Duty online speelt, dan zou ik deze game zeker overslaan. Of je wilt je controllers om de 10 minuten vervangen haha.

Het verhaal

Het speelt zich af rond het jaar 1500 in Sengoku Japan. Het zijn brute periodes waarbij je dus letterlijk met leven en dood in ogen staat. Jij speelt de “one-armed-Wolf. Je bent gered van de dood en moet een jonge leider helpen en beschermen. Je bent een Shinobi strijder, een strijder die de zwakke plekken weet van een enemy weet en daardoor ben jij in staat ze met souplese en toch acrobatische tactieken hen om het leven te brengen.

Game tactics, mechanics en visuals

Ik had zeker graag in het begin geweten hoe ik dit spel kon aanpakken. Ik heb namelijk over de intro ongeveer één uur gedaan terwijl ik binnen 10 minuten klaar kon zijn. Zelfs de mini bosses zijn een partij pittig. Het spel speelt wel heel erg fantastisch en de visuals zijn echt super strak gedaan. Waarbij een gevecht ook echt voelt dat je de keuzes om aan te vallen of blokeren op tijd hebt gedaan. Want het is zeker geen button bash spel. Is je timing verkeerd, dan is de kans groot dat je weer opnieuw mag beginnen.

Het handige aan het spel is, als je een stukje verder bent, dat je kan oefenen op een undead character. Hier heb ik echt gigantisch veel aan gehad. Zo kon ik de tactieken beter oefenen, want ik merkte dat ik met aanvallen soms niet snel genoeg blokkeerde. Met het oefenen ga je niet dood, verlies je geen skill points en oefen je steeds dezelfde dingen. Enemies kunnen namelijk inschatten wat jij gaat doen, daarvoor is deflecten heel erg belangrijk. Maar doe dat ook niet te vaak achter elkaar want dan verlies je je evenwicht en kan het ook weer fataal aflopen. Jou doel als samurai is dus er voor te zorgen de enemy op het verkeerde been te zetten en uit balans te brengen, zodat je een death blow kan doen waarbij het bloed alle kanten opspuit! Super sick!

Verdict Sekiro: Shadows Die Twice

Een leuke challenging game die wel goed voelt als je weer een stapje verder bent gekomen. Er zit wel een aardige leercurve in maar dat maakt het ook wel weer leuk en dus niet snel eentonig. Je kan door de map heen slingeren met je arm wat super handig is, zodat je ook sneak attacks kan doen. Wil je het met kabaal doen? Geen enkel probleem! Volle bak ertegenaan en slice je enemies tot puin! De eindbazen in de games zijn wel het moeilijkst. Geef de moed niet snel op, want ooit zal het je wel lukken.