Game Review: Call of Duty: Black Ops 4 (PS4) – Zo snel als vanouds!

Daar gaan we alweer met Call of Duty! Met de Black Ops serie zitten we alweer op nummertje 4. En dit keer gelukkig geen jetpacks. De single player is er wel uitgehaald en vervangen voor Blackout. De battle Royale van Call of Duty. Hebben ze hier slim aan gedaan om die te vervangen? En als altijd wel weer een zombie modus. Ik neem jullie vandaag mee in de review van CoD:BO4

Battle Royale aka Blackout

Call of Duty kon natuurlijk niet achterblijven in de Battle Royale hype en is tevens opgestapt met hun variant genaamd Blackout. Voor de mensen die echt niet weten wat dat nu precies inhoud, zal ik het even toelichten. Het is een grote kaart waar je met 100 man tegelijk gedropped wordt. Vervolgens zet je jezelf neer op de kaart en is het aan jou de taak om als enige over te blijven. Dat is in een notendop de Battle Royale modus.

Call of Duty heeft het wel degelijk beter aangepakt dan bijvoorbeeld PUBG, want dat is geloof ik nog wel een bug festijn. Ik denk zeker dat ze hier veel punten mee verdienen, omdat het ook onderdeel is van het geheel. De map speelt lekker en de mechanics zijn heel erg smooth. Ik speelde vaak samen met Ronny in Duo mode en dat maakt het soms extra spannend, omdat andere mensen ook goed communiceren met elkaar. De wapens die je onderweg kan oppakken kan je ook upgraden of zijn al geupgrade. Waar de meeste mensen droppen zal ook betere loot liggen, dus je tactiek ligt heel erg aan je speelstijl. Wij deden vaak een ietwat afgelegen stuk en daar kleinere huisjes kijken voor spullen en zodoende proberen #1 te worden.

Multiplayer Specialists incoming!

Multiplayer is in veel gevallen wel erg veranderd. Hoe je je wapens upgrade en skins toepast is eigenlijk wel hetzelfde gebleven. De grootste veranderingen zit hem in het healen en de specialists. Healen moet je nu zelf doen. Om de zoveel tijd krijg je een soort epipen die je kan gebruiken om jezelf te helen. Het is dus belangrijk dat je hem op tijd gebruikt maar soms ook niet te snel. Hierdoor veranderd de game in zo’n hoedanigheid dat het spel weer lekker snel is als vanouds. Verder heb je de specialists met ieder zijn eigen ability. Zo speelde ik vaak Battery die een ‘cluster grenade’ heeft. Een granaat die uit elkaar spat in meerdere bommen. En hoe beter je speelt des te sneller je je special krijgt.

De game modussen zijn ook niet echt onveranderd. Zo hebben we het spel ‘Heist’ erbij. Daar moet je met je team geld verdienen om vervolgens wapens en upgrades te kopen. Een soort combinatie van Counter Strike. Search en Destory speelt echt weer lekker en de hardcore variant is eigenlijk gewoon wie het snelst kan schieten haha. De maps daar in tegen zijn niet vernieuwend te noemen. Aan de ene kant wel heel erg leuk maar het is in mijn ogen toch wel een beetje een money-grab-tactic. Ik hoop ook zeker niet dat ze met betaalde DLC’s nog meer remastered maps uitbrengen. Dan zie ik ze liever gratis.

Een aanrader?

Als ik heel eerlijk ben vind ik de opstelling op deze manier wel heel erg leuk! De singleplayer van een moderne setting zou ik toch niet spelen, dus ik vind blackout zeker een leuke bijkomstigheid. Zombie modus heb ik niet eens geprobeerd en dat trucje blijft zich een beetje herhalen, dus vandaar dat ik die heb laten liggen. En trekt mij die game modus mij ook totaal niet aan? Je krijgt in ieder geval een hoop waar voor je geld. Want voordat je bent uitgespeeld zit je wel een tijdje aan de buis geplakt.

Ik zie jullie volgende week weer met een nieuwe review!