Game Review: Pokémon: Let’s Go, Pikachu! & Eevee!

Een nieuwe Pokémon game! Dat wilden we eigenlijk stiekem allemaal wel en het liefst met Skyrim graphics, al zag ik dat somber in. Toch is het Nintendo gelukt om een toffe game neer te zetten voor de switch en tevens zal dit een voorbode zijn voor een nieuwe generatie Pokémon game. Namelijk generatie 9!

Nostalgie op-en-top

Het eerste wat je zal opvallen is dat het eigenlijk een soort remake is van Pokémon geel maar dan met de Go functie inbegrepen. Dit voelde meteen prettig aan en speelde het ook echt lekker weg! Ook de bekende brock en Misty ontbreken natuurlijk niet en zei ik vaak tegen mijn vriendin; ‘Kijk hoe gaaf ze dit hebben omgezet!’. Want met onze gameboy colors had je natuurlijk geen 3D beelden zoals we ze nu hebben. Zou je graag de oude tijden willen herleven en heb je een switch, dan is de keuze eigenlijk wel snel gemaakt.

Gameplay en grafisch

De game speelt heerlijk weg en op gebied van gameplay is er zeker wat veranderd. Normaliter moet je in het hoge gras vechten tegen Pokémons maar bij deze game moet je ze juist vangen net zoals in Go! Hoe groener de ring des te makkelijker en hoe kleiner die ring wordt, des te meer punten je krijgt! Dit zorgt voor een leuke dynamische game, want de trainers moet je nog wel gewoon tegen vechten. Daardoor kan je de Pokémons op twee manieren trainen. Ik moet wel zeggen als je in het begin weinig pokémons vangt en of battles aan gaat met andere trainers, het vrij lastig kan worden met de Gym battles die daarop volgen. Dus een beetje herhaling komt er wel bij kijken.

Grafisch hoogstandje is het zeker geworden als we kijken naar hoe het vroeger er uitzag. De attacks zien er tof uit en evolueren blijft leuk om te zien! Waarbij sommige delen in het spel je nog de oude 8bit versie ziet van de Pokémons geeft dat toch wel iets speciaals en dus ook weer nostalgische waarde mee.

Een leuke game of toch wachten op de Gen. 9 game?

Het is zeker een leuke game om te spelen! Maar verwacht dus wel een soort van remaster op Pokémon Yellow. De combinatie met Switch en mobiel is wel super strak gedaan! Zo kan je dus ook je Pokémons uit de app naar je switch brengen en visa versa. De CP score van de Pokémons worden wel gereset dus je hoeft niet per se je sterkste te sturen. Zo vang je sneller al je Pokémons en is je Pokédex zo gevuld. Als je hem op de TV speelt heb je in principe ook maar een controller nodig, dus hem lekker op de bank wegspelen is zeker goed te doen! En dit kan je dus ook samen met je vriendin/vriend doen. Het enige wat zijn dan niet krijgen zijn de extra’s maar kunnen je wel mee helpen met de gevechten.