Game Review: Mario Tennis Aces (SWITCH)

Cover foto Mario Tennis Aces

Dit keer review ik weer een echte Nintendo game! Ik heb het over Mario tennis Aces voor op de Nintendo Switch. Ik was in het begin heel erg nieuwsgierig hoe ze het zouden verpakken en wat voor soort speelopties er zouden inzitten. Want alleen een potje tennissen zal al redelijk snel vervelen. Ben je een beetje fan van het Mario universum? En houd je zelf ook wel van een beetje tennissen? Lees deze review dan verder!

Story mode of minigame madness?

Ik had eigenlijk in het begin een beetje mixed feelings over de storymode. De verhalen tussen Toad en Mario zijn zelfs een beetje ‘cringy’ dus op een gegeven moment skipte ik die gewoon. Verder is de story mode wel leuk maar je bent er toch wel vrij vlot doorheen. Zo kan je wel in story mode verschillende rackets verdienen en moet je soms tegenstanders verslaan of puur en alleen mini games spelen. De mini games en boss games kunnen soms wel uitdagend zijn mocht je voor het eerst Mario Tennis Aces spelen. De eerste boss fight ging voor mij eigenlijk ook niet heel erg soepel en tot frustratie aan toe had ik uiteindelijk gewonnen. Het belangrijkste is die special moves te gebruiken die ik in het volgende kopje zal gaan uitleggen.

Mario Tennis Aces Kaartweergave

Graphics en gameplay

Nu de verhaallijn is besproken en eigenlijk weinig over te vertellen valt, zeker omdat ik het ook niet wil spoilen. Kan ik wat meer gaan uitleggen over hoe de mechanics werken en wat je moet verwachten bij tennissen met Mario en zijn vrienden! Bij Mario tennis Aces gaat het eigenlijk om een arcade tennis spel, de verschillende ‘aanvallen’ die je kan doen en zo kan je ook een soort martial arts bewegingen maken zodat je heel snel van de linkerkant van het veld naar de rechterkant kan gaan. Zo bouw je in Mario Tennis Aces een energy bar op. Hoe voller hij is des te langer je er gebruik van kan maken, klinkt op zich wel logisch toch? Nu is het wel zo dat je op twee manieren die soorten aanvallen kan benaderen. Je kan het namelijk aanvallend of verdedigend gebruiken om zo die ultra snelle bal te blokkeren. Heb je niet genoeg energy over om de tijd te bevriezen? Dan kan het zo maar gebeuren als je te laat of te vroeg de bal wilt slaan, je racket kapot kan gaan. De combinatie maakt dit dus echt super tof en toch een echte fast paced game! Is de energybalk helemaal vol kan je een powerful shot uitvoeren met daarbij de desbetreffende animatie!

Boss fight Mario Tennis Aces

De graphics zijn echt fenomenaal zeker voor op de switch! De animaties van de verschillende soorten shots/aanvallen, als er vertraging in het spel komt, noem het maar op er is hier echt goed over nagedacht. Verder zijn de speelvelden en minigames wel heel erg leuk in elkaar gezet en als je bijvoorbeeld moet serveren is het leuk om even naar de zijkanten te kijken naar het detail die zich toch in het spel bevindt. En eigenlijk zijn alle tennisbanen net weer anders, en worden er gerust ook andere objecten in het midden gezet waardoor het spelen op zo’n veld net even een andere twist krijgt!

Mario Tennis

Online potje spelen en Swing Mode

Nadat je klaar bent met de story mode en wat toernooitjes hebt gespeeld, waar je bij de toernooien alleen een beker krijgt (zoals bij Mario Kart) is er verder niet veel aan om het met een ander poppetje nog één keer te doen. Het had leuker geweest als je bijvoorbeeld iets voor je character had kunnen vrijspelen, dan was de kans groter geweest om het vaker opnieuw te spelen. Verder kan je ook online tegen ander mensen spelen. Je kan keizen tussen verschillende speelstijlen, de klassieke vorm zonder energy of juist met energy. Dit kan tevens ook in de singleplayer match. zo kan je punten verdienen om hogerop in de rankings te komen.

Mario powershot

Dan hebben we nog als laatste Swing mode! Dit kan je doen met 1-4 spelers door gebruik te maken van de joycon controllers om te tennissen. Nou dit lukte bij mij echt voor geen meter en was dit voor mij gevoel beter op de wii. Af en toe pakte hij namelijk toch beweging op terwijl je nog niet wilde slaan dus dan sla je mis. Mario Tennis Aces is dus wel een leuke game maar verwacht niet al te veel van de story mode, maar mocht je houden van flink wat toernooitjes spelen of zelfs met vrienden dan is het wel een aanrader. Alleen is enige skill toch wel vereist om je niet dood te irriteren en frustreren!

Mario Tennis aces

Ik zie jullie weer over twee weken met een nieuwe game review! En gaan jullie dit weekend nog gamen of zijn jullie buiten te vinden bij een festival of gewoon lekker op het strand?