Game Review: Kingdom Hearts 3 (PS4) – What a story

De meeste mensen die fan zijn van Disney en een oudere PlayStation hadden, kennen de Kingdom Hearts serie. Ik heb zelf de remastered versies gespeeld, die kan je via deze links teruglezen.Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 en Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter Prologue De mensen die de games voor de remasters hebben gespeeld zaten echt met smart te wachten op KDH 3! Nu is hij er eindelijk en is het geen PlayStation exclusieve meer maar is hij toevallig ook voor de Xbox One beschikbaar. Voor wie deze serie van games niet kent of hem bijvoorbeeld wel op de Xbox One wil spelen, zou ik je aanraden om wat informatie in te winnen door het in-game gedeelte ‘Memory Archive’ (mocht je hem al gehaald hebben) of op YouTube wat videos te kijken. Dan heb je een beetje een idee waar het spel over gaat, aangezien dit waarschijnlijk het laatste deel zal worden van een fantastische serie.

game review Kingdom Hearts 3

Story time boys and girls
(geen spoilers)

Jij bent Sora, een Keyblade drager die er niet in is geslaagd om Keyblade master te worden. Door verschillende gebeurtenissen is dit niet gebeurd en probeer jij dus je krachten terug te krijgen. Samen met Donald Duck en Goofy ga jij langs verschillende Disney werelden om daar je steentje bij te dragen aan de invasie van Heartless en Nobodies. Het toffe hieraan is dat je werkelijk alle monsters (met een aantal verschillende erbij toegevoegd) terug komen in Kingdom Hearts 3! Dat geeft toch een beetje het gevoel dat je niet in een compleet andere game zit dan in de voorgaande delen. Het is meer een totaalpakket geworden, gezien vanuit de voorgaande delen en is de verhaallijn daardoor dus ook meer verworven in de verschillende activiteiten die je doet.

game review Kingdom Hearts 3

Informatie overload

Doordat je zoveel op je af krijgt, is het een erg overweldigend gevoel. De hoeveelheid informatie die je krijgt, veel skills, veel opties. Dit voelt voor een (redelijk) nieuwe speler van de franchise erg stressvol. Het is zo een hoedanigheid dat het mij persoonlijk wel iets teveel was in één keer, wat erg jammer is. Ook duurde de werelden waar je in komt voor mij net iets te lang. Soms wel 1,5 tot 2 uur in één wereld (Als je dus alle cinematics bekijkt en de map goed ontdekt). Hierbij is de muziek per wereld ook in één loop wat, op een gegeven moment wel erg gaat vervelen. Dit is dan wel weer anders gedaan dan voorgaande delen, waarbij je elke wereld zeker wel twee keer ging bezoeken. Ik moet zeggen dat ik flink wat uren in de game heb zitten maar ben er nog niet achter of je ook weer terug komt in de werelden waar je geweest bent.

game review Kingdom Hearts 3

Upgrades

In-game heb je allemaal verschillende Keyblades die je kan gebruiken met hun eigen speciale aanvallen en abilities. Het fijne aan KH3 is dat je je favoriete Keyblade ook kunt upgraden! Je hoeft niet perse een zwakkere Keyblade te gaan gebruiken, omdat je die lekkerder vind weg slaan! Nee, je kan deze zo sterk maken als je wilt tot een maximaal van 10 upgrades

game review Kingdom Hearts 3

Al met al vind ik het echt een hele toffe game! Je komt niet in alle voorgaande werelden terug maar er zijn ook nieuwe Disney figuren te bekennen. Dit geeft een lekker fris gevoel maar toch ook wel de nostalgie van de Kingdom Hearts serie! Het puzzel aspect in de game is ook niet verkeerd. Het is dan wel meer waar je heen moet, dan echt puzzelen, maar omdat je niet bekend bent met de maps, kan dit soms best een uitdaging zijn. En wat ik al eerder aangaf in de intro, als je hem wilt gaan spelen op de Xbox One, zou ik toch eerst wat informatie inwinnen om ermee aan de slag te gaan. Want zo kan je echt genieten van deze game.

game review Kingdom Hearts 3