Game Review: Diablo 3 – Rise of the Necromancer DLC plus Winactie!

Ik ben nog niet zo heel lang bekend in de Diablo series. Ik begon te spelen omdat mijn beste vriend Ronny ook weer Diablo 3 begon te spelen. Hierbij kocht ik toen Diablo 3 Reaper of Souls voor een prikkie en kon ik mee doen met de chaos! Want als je Diablo een beetje kent is het een RPG vol actie. Dit was toen voor mij ook flink wennen, want in de party waar ik speelde waren die allebei al level 70. Ik heb toen weinig mee gekregen van de campaign, dus ben ik die later opnieuw gaan volgen met de verhaallijn via een andere character. Zo begonnen we laatst ook weer met een Hardcore character. Als deze dood gaat, dan is het spel met dat karakter ook echt gewoon voorbij. Helaas faalde ik en was al dood bij level 24, dus had ik Diablo voorlopig wel weer gezien.

Een nieuwe class

Blizzard heeft er dus voor gekozen om een DLC uit te brengen van de Necromancer class. Deze was heel erg populair in Diablo 2 en de meeste vonden het jammer dat hij dus niet op Diablo 3 uitkwam. Ook na de uitbreiding waar ik mee begon was hij dus ook niet te vinden. Nu een paar jaar later uiteindelijk toch wel en de die hardcore Diablo fans zijn weer blij! Maar wat vind ik als Diablo ‘rookie’ nou van deze class? Het was wel weer even inkomen voor mij, waarbij ik altijd mijn vertrouwde Wizard en Monk gebruikte. Moet je natuurlijk met een nieuwe class helemaal weer op level 1 beginnen en de hele campaign opnieuw doen. Op zich vind ik dit prima, alleen ben ik al vaker gestart bij Act I zoals je dat noemt in Diablo. Maar nooit verder gekomen. Nu is dat even een grind maar daar ben je wel vrij vlot doorheen. Doordat ik ook een redelijk Paragon level hebt scheelt dit ook en krijg ik sneller XP waardoor ik ook sneller de level cap behaal.

Minions, mages, skeletten en lijken

Wat ik het toffe vind aan de nieuwe class, is dat hij lekker duister is. Je kan namelijk op twee manieren aan de gang. De normale skills gebruiken, Essence, dat is het bolletje links onderin die kan je opvullen met je standaard aanval en vervolgens omlaag brengen door de wat uitgebreidere skills te gebruiken. Maar als je een enemy kapot maakt, dan wordt het ook echt een lijk en daar kan je de meeste gekke dingen mee doen! Om een paar voorbeelden te noemen kan je ze allemaal laten exploderen waardoor je dus nog meer lijken krijgt en het bijna kan verdubbelen. Of je kan ze weer tot leven wekken en dan laat je ze voor jou vechten. In ieder geval de attacks zijn super gaaf geanimeerd en het kan flink chaos worden. En krijg je bij de update ook een golem pet wat eigenlijk een beetje schattig en creepy tegelijkertijd is.

Nieuwe patch 2.6.0

Vind je het net even teveel geld voor alleen een extra class en wat kleine cosmetische extra’s, maar heb je wel Diablo III en Reaper of Souls? Blizzard was wel lief genoeg om zelfs wat gratis content weg te geven met twee gebieden voor avonturen modus. En extra’s zoals Challange Rifts en een hoop nieuwe bounties. Waarbij ik de Challange Rift wel heel erg leuk vond, vanwege het feit dat je dus iemand anders zijn character en daarbij behorende gear speelt! Hieronder nog een video wat er allemaal nieuw is als je Diablo III al speelt!

B4Men geeft maar liefst twee Diablo III goodiepacks weg!

Je hoort het goed! Blizzard was zo lief om mij twee pakketen te geven om weg te geven. Het gaat dus om een PS4 versie en PC versie. Als je aan alle voorwaarden voldoet word je meegenomen in de loting en maak dus kans op twee super gave pakketen met de games en een hoop goodies. Wie wil dit nou niet? Wat moet je ervoor doen?

• Like B4men en like dit bericht!
  • Reageer op het facebook bericht op de B4men pagina zelf welke versie jij graag zou wilt hebben. (PS4 of PC)
  • Deel het bericht van Diablo 3 – Rise of the Necromancer DLC