Game Review: Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy (SWITCH) – Are you ready to run?!

Ja jullie zien het goed! Crash Bandicoot op de Switch! Nu is hij niet meer langer een PlayStation Exclusive. Drie toffe platform games in één game en het is tevens ook niet een standaard remake. Alles wat je kent van de game, is nu met een hoogstaand grafisch gehalte. Of het gevoel hetzelfde is als vroeger kan ik helaas zelf niet oordelen. Ik heb namelijk altijd een Xbox  gehad, totdat ik mijn PlayStation 4 kocht. Dus ik heb PlayStations exclusives nooit kunnen spelen. Nu kan ik het meteen goed doen, om hem dan ook op de switch te spelen! Ik ben benieuwd wat ze ervan gebakken hebben. Ik zou zeggen lees mee!

Crash Bandicoot start scherm

Three-in-one

Dit spel is dus eigenlijk een drie in één. Crash Bandicoot, Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back en Crash Bandicoot: Warped! Als we de eerste erbij pakken is daar echt het meeste veranderd. Zeker het grafische van de game is het echt een hoogstandje geworden. Het spelen vond ik toch nog wel redelijk pittig omdat ik vaak er toch naast sprong. Ik weet niet of dit aan mij ligt of misschien toch aan de game, dus soms kon ik mij best wel irriteren aan het feit dat ik het level niet haalde. En als ik hem gehaald had, miste ik toch weer een paar doosjes #RAGEQUIT! Des al niet te min mocht het de pret niet bederven en heb ik de tweede game opgestart. Hier vond ik de dynamiek heel erg leuk, dat je in een level ook nog soort van andere levels kan spelen. Ik merkte dat ik deze versie toch wel wat makkelijk vond spelen. Zo nu en en dan vind ik de SWITCH controllers ook niet echt helemaal lekker maar ik kon er dus wel aardig mee weg komen. Met de derde en tevens laatste Crash, warp je dus echt van het één naar het ander. Letterlijk als een soort tijdmachine. Hierbij moet je denken aan normale levels maar ook onderwater en dat is wel echt leuk gedaan.

Crash Bandicoot

Challenge accepted

In de eerste game hebben ze nu ook time trails erbij gedaan. Dus mocht je echt houden van jezelf verbeteren, dan is dit wel een modus voor jou! Ik kon er maar beter niet aan beginnen, want dan wil ik zo’n level ook echt 100% completen hahaha. In alle drie de games zitten dus toch wel redelijk wat challenges, maar niet geheel onmogelijk voor de kleintjes onder ons. Dit houdt in dat de game dus ook gewoon leuk is voor de jonge generatie en voor de wat ouderen zal dit dan wel misschien lekker nostalgisch zijn.

Crash Bandicoot in game

Heerlijke game voor onderweg?

Nu hij natuurlijk uit is voor op de SWITCH, verleent de game zich makkelijk dat je er lekker mee onderweg kan gamen. Of als je gewoon even 10 minuutjes tijd hebt om te gamen, dan pak je dit spelletje toch wat sneller op. Het enige waar je aan moet denken is dat het een oudere game is, die nog met checkpoints werkt. Dus ben je niet ver genoeg in het level? Dan moet je gewoon van voor af aan beginnen. Dat was voor mij soms wel heel erg wennen weer haha. Maar zoals ik hierboven al zei, is het echt een game voor jong en oud en denk ik, omdat er drie games inzitten, je best wel even zoet kan zijn voordat je alles 100% hebt gehaald. Voor mij was dat in ieder geval al onmogelijk en voor mijn eigen gemoedstoestand kon ik dan maar beter het spel even afsluiten.

O ja P.S. hier nog een kleine teaser voor de volgende game review! Tot over twee weken.World of Warcraft Battle for Azeroth release party