Hoe tof is het om een bijzondere auto te mogen rijden. Deze keer test ik de DS 7 Crossback. DS..dat is toch van Citroën? Ja en nee. Ja het was van Citroën maar is inmiddels een op zichzelf staand mer geworden. Een merk met een eigen gezicht en DNA. Het gaat om een luxe en vooruitstrevend merk, althans dat willen ze uitstralen. Ik ga dit natuurlijk zelf even testen.
De DS 7 Crossback getest door B4men
Laat ik beginnen bij het begin. Wat weet ik van deze auto en het merk voordat ik de auto heb gezien….niets! Wat kan ik verwachten van de auto….geen idee. Dit is voor mij wel duidelijk iets waaraan gewerkt moet worden vanuit DS. Ik heb het gevoel dat er maar weinig mensen zijn die het merk en model auto echt kennen. Ik kan wel duidelijk zijn over de auto, het is een hele mooie en dikke bak. De uitstraling is bijzonder. Ik persoonlijk vind de kleur wel mooi maar bij de kids en Marie Louise viel die minder in de smaak. De auto heeft echt een heel eigen uitstraling. Wanneer je de auto ziet rijden, kan je van veraf onderscheiden dat het om de DS 7 Crossback gaat. Tijd om ermee de weg op te gaan. Voor dit gedeelte is hij geslaagd.
De DS 7 Crossback rij impressie
Zodra je plaats neemt in de auto valt het grote middendisplay op. Hiermee kan je bijna alles in de auto bedienen. Zoveel zelfs dat je een halve dag nodig hebt om echt alles te ontdekken. De hele cockpit is heel erg futuristisch en ik weet niet of ik het echt mooi vind. Ik moet er even aan wennen zullen we maar zeggen. Overigens na een week rijden wen je er echt wel aan. De weg op! De auto rijdt heel Frans en daar moet je van houden. Ik persoonlijk vind het heerlijk wanneer een auto niet te stug en te strak is. De auto heeft een 2 liter diesel motor maar ik vind hem niet echt snel of sportief rijden. Deze auto gebruik je om rustig veel kilometers mee te rijden. Hij is wel erg zuinig in gebruik.
Conclusie na een week rijden met de DS 7 Crossback
Ik vind het een heel moeilijk te beoordelen auto. In veel punten is hij geweldig maar ook in veel punten minder. Ik vind dat de auto bijna te veel kan en te veel opties heeft. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Zo moet de sport optie, waarbij je een motorgeluid over de speakers krijgt bij het intrappen van het gaspedaal, echt verboden worden. Ik snap deze optie echt niet! Als ik sportief wil rijden, dan wil ik dat de auto echt sportief wordt en niet net doet alsof. Verder is de auto wel heel mooi en rijdt hij super. Hummm de prijs dan, kan die nog doorslag geven. De DS 7 Crossback is verkrijgbaar vanaf € 54.490,00. Een prijs die dan wel weer heel redelijk is. De versie die ik gereden heb (DS 7 Crossback BlueHDI 180 auto BE Chic) is dan weer met € 74.030,00 weer stevig aan de prijs. Ik houd DS de komende jaren heel goed in de gaten. Het is een merk wat zich nog echt moet ontwikkelen. Ik denk dat ze wel met deze DS 7 Crossback een goede standaard hebben neergezet.