Dissidia: Final Fantasy NT Closed Beta review (PS4) – Chaotische gevechten

Ik mocht de closed beta spelen van Dissidia: Final Fantasy NT! Laatste tijd wel een hoop beta’s right? Geen probleem, want eigenlijk maakt dit het wel leuker en kan je meer verheugen op hoe het uiteindelijk zou worden of dat je hem misschien juist overslaat. Ik heb ooit op mijn Xbox 360 een Finaly Fanatasy gespeeld en ik dacht een beta kan ik juist zeker wel weer eens proberen.

Het spel is een 3 vs 3 vecht game. Waarmee ik het kan vergelijken is een soort Dead or Alive maar dan met meerdere karakters. Je hebt keuze uit een aantal characters met allemaal hun eigen specialiteiten qua aanvallen. Ik vond het best wel overweldigend omdat ik namelijk niet zo erg de Final Fanatasy gewend ben. Wat ik uiteindelijk begreep is dat je het getal op 0 te krijgen van de enemy die je aanvalt om vervolgens verder zijn levens echt tot nul te brengen. Ik zie het als een soort shield die je eerst moet afbreken voordat je echt damage doet. Dit noemen ze ook wel het bravery combat system. Dit doe je dus gelukkig niet alleen maar de enemies dus ook niet. Het is om ervoor te zorgen dat alle drie de enemies op nul terecht komen. Nu begon ik tegen AI (computer) te spelen en dat was wel redelijk te doen. Ik denk ook dat ik zeker niet Online ga wagen, want dan word ik meteen kapot gemaakt… dit is nog wel goed te doen haha.

Op een gegeven moment kreeg ik het spel een beetje door in alle chaos. Want dat is het wel…chaos. Overal levensbalkjes en overige balkjes, waar je een beetje duizelig van wordt. Verder kan je in het gevecht ook een pilaar neerhalen om vervolgens daarmee een soort van oppergod te summonen, die het gevecht even komt meehelpen. Het combat systeem zit goed in elkaar en iedere character heeft dus ook weer zijn eigen snelheid en skills. Het kan dus fast paced zijn maar hoeft niet per se. Het ligt dus totaal aan welke character je kiest. Sommige die sowieso al Final Fantasy hebben gespeeld, zullen zeker een voordeel hebben met betrekking tot de characters! Daarbij moet ik zeggen dat de muziek niet geheel mijn smaak is maar wel herkenbaar is voor de fans. De kwaliteit van de characters is super mooi vormgegeven en daarbij ook de level opbouw.

Ik vraag mij wel af in hoeverre en hoelang deze game zal blijven bestaan. Ik merkte al gauw dat ik toch, zeker met vecht-type games, het wel snel gezien had. Houd je wel van een potje knokken en je helemaal je verdiepen in het karakter dat je bespeelt, dan zal dit zeker een goede game voor jou zijn! Dissidia: Final Fantasy NT lanceert op 30 januari 2018 voor de PlayStation 4. Ik denk zeker dat er nog wel wat meer toegevoegd zal worden.

Tot vrijdag!