Call of Duty: WII Private Multiplayer Beta review – Back to the roots

Ik was zo blij als een kind toen ik te horen kreeg dat Call of Duty terug ging in de tijd zonder jetpacks! Namelijk de tweede wereldoorlog. Jullie hebben mij vaker horen zeggen dat ik Call of Duty Modern Warfare (CoD4) het beste vond van de reeks. De snelheid van het spel, de dedicated servers en de hoeveelheid mods (ProMod was mijn favoriet) maakte de game gewoon perfect. Daarom heb ik, en zoveel andere mensen, daar veel uurtjes in gezet. Nu heb ik eindelijk weer hoop voor de serie moet ik eerlijk zeggen! Ik vond de vorige delen wel leuk hoor maar ik miste gewoon ProMod en de Dedicated servers in het algemeen. Nu mocht ik de Private Multiplayer Beta proberen en dit maakte mij dolgelukkig!

CALL OF DUTY

De CoD:WWII Private Multiplayer Beta, wordt verspreid over twee weekenden, namelijk vorige week en deze week. Hierbij krijg je een klein deel te spelen van de Multiplayer, deze delen bestaan uit: Divisions, dit is iets nieuws en eigenlijk wel een leuke toevoeging en een create-a-class vorm, zoals we al wel kennen maar dan anders. Je kan nu namelijk kiezen uit verschillende speelstijlen waarvan we nu er alvast vijf konden proberen. De speelstijlen zijn gebaseerd op de iconische tweede wereld oorlog divisies namelijk; Infantry, Airborne, Armored, Mountain en Expeditionary. Als je als beginner in deze reeks komt, kan je het beste beginnen bij Infantry. Dit word ook netjes aangegeven als je je eerste divisie kiest. Ik ben begonnen bij de Mountain Division, dit is een Sniper/Sharpshooter divisie. Wat maakt het dan zo anders? Iedere divisie heeft dus zijn eigen skills en dit kan je veel voordelen opleveren met de wapens die je daarbij kiest. bij de Mountain division als voorbeeld: Division Skill Sharpshooter Block out the surroundings and in return acquire aim assist and enemy names. Activated holding breath with L3. Division Training Scout III – Acquire enemy names from farther away – Increased mini-map coverage – Hidden to player-controlled streaks. Zo heeft iedere division andere skills! Het is nog in ontwikkeling en er komen zeker nog meer dingen vrij maar ik vond vijf wel goed te doen voor in het eerste weekend. Tot nu toe blijft Mountain ook echt mijn favoriet.

Je speelt maar op een paar Multiplayer maps, waarbij Pointe du Hoc mij het meeste aansprak. Het ziet en voelt zoals ik er toen ben geweest. Ik was namelijk met mijn vader naar Normandië geweest en dus ook langs Pointe du Hoc. Dit gaf toch wel enige kriebels omdat het namelijk er gigantisch op leek. En moest ik ook zeker even stoppen bij de riggel omdat de gelijkenissen zo erg waren, dat het toch even tot mij binnen drong dat het maar een spel was. Dit heeft de studio namelijk echt heel erg goed nagemaakt. Naast de standaard Multiplayer maps en modussen kon je ook War Mode spelen. Dit vond ik uiteindelijk denk ik wel de leukste van de verschillende game types. Het is team gebaseerd waarbij de ene aanvalt en de ander verdedigd. De aanvallers hebben een x aantal de tijd om iets veroveren of om bijvoorbeeld de brug te fixen. Lukt ze dit niet dan hebben de verdedigers gewonnen. Nu moet ik zeggen dat het echt per team lag hoe goed iedereen was. De meeste dachten toch nog steeds dat het Team Deathmatch is en dat is wel jammer. Dit moet je zeker niet spelen met mensen die niet weten wat ze aan het doen zijn, want dan erger je groen en geel. Voor de rest zit hij in de Beta al goed in elkaar, zeker omdat het nog maar 1 map is. In november zal er nog veel meer multiplayer content komen en ben ik ook zeker benieuwd naar de eSports-suite. Misschien toch echt terug naar CoD4 ProMod dus?

Als je dit weekend mee speelt met de Beta, die begint namelijk vandaag tot en met maandag de 4e. Ontvang je exclusieve Private Multiplayer Beta Combat Pack voor gebruik in de multiplayer. Dit is inclusief een unieke helm, callings card en embleem, die staan naast je naam. Dus als je hem al gepreordered hebt, is het zeker waard om even te spelen! Ik zal de plus- en minpunten even op een rijtje zetten. Let wel! Dit is puur voor de Beta, er kunnen dus nog dingen veranderen.

PLUSPUNTEN:

• Gave gamplay lekker oldschool en geen jetpacks natuurlijk
  • M1 Garand authentieke geluid is gewoon awesome!
  • Divisions, leuke nieuwe create-a-class
  • verschillende game modussen.
  • Keuze om wapens te upgraden

MINPUNTEN:

• Maps voelen voor mij klein aan, misschien worden ze groter als de game released
  • Voor een beetje redelijke wapens moet je best lang mee schieten om upgrades te krijgen
  • Sommige acties duren te lang en gaan abrupt, wapen aan de muur of in de tank gaan.

Het eerste weekend van de Beta zat ik er goed in en heb het gigantisch naar mijn zin gehad! Ik kan dus niet wachten wat er voor dit weekend klaar staat. Gaan jullie de Beta nog spelen of wachten jullie tot november als het spel uit is? En welke Call of Duty was jullie favoriet? Ik hoor het graag in de reacties!

Tot volgende week!