Arlo deurbel en camerasysteem. Review B4men

Arlo deurbel en camerasysteem

Arlo deurbel en camerasysteem heb ik mogen testen voor op B4men.nl. Ik heb heel lang gedacht dat dit niets voor mij zou zijn. Een hoop gedoe en wanneer ik niet thuis ben, dan merken ze dat vanzelf wel. Of kom ik nu tot de conclusie dat ik stiekem toch een oude man aan het worden ben. Al die technologie….wat moet je ermee 😉 Shit, dat is natuurlijk echt niet de bedoeling dus ik ga er gelijk mee aan de slag.

Arlo Camera, Doorbell, Chime

Arlo deurbel en camerastysteem

Voor deze review kwam er een aardig pakket onze kant op. Ik mocht namelijk de volgende producten testen:

Wauw! Een tafel vol producten en ik ben heel benieuwd of ik met mijn a- technische kennis het makkelijk voor elkaar krijg om dit allemaal werkend en verbonden te krijgen. Het ziet er op het eerste oog erg mooi en netjes uit. Tijd om aan de slag te gaan!

Arlo Ultra Camera installeren

De Arlo Ultra Camera is het pronkstuk van Arlo. Deze camera werkt samen met de Arlo Hub. Dit basisstation werkt als een schakel tussen alle Arlo producten. Het installeren en opstarten ging verbazingwekkend makkelijk. Ik kreeg het allemaal zonder problemen voor elkaar. De Arlo Camera heb ik buiten aan de gevel gehangen. Dit ging met de meegeleverde schroeven ook makkelijk. De camera hangt alleen wel los op de standaard. Dit is aan de ene kant erg makkelijk omdat je de camera daardoor heel makkelijk in ieder gewenste hoek draait. Aan de andere kant hangt je camera daardoor wel los en is er makkelijk af te trekken.

Nu kom je er niet heel makkelijk bij en sta je uiteraard wel mooi op camera wanneer je dit doet…. maar toch. Ik heb de camera direct verbonden met het netstroom. Hij heeft ook een batterij die je kan opladen maar dan moet je hem eens in de paar maanden even naar binnen halen om op te laden.

De Arlo Ultra Camera werkt goed

Ik had zelf nooit gekozen voor een camerasysteem vanwege de vooroordelen. Persoonlijk dacht ik dat het hele dure systemen waren die toch geen mooi beeld zouden geven. Dit bleek niet helemaal terecht. De Arlo Ultra is samen met de Arlo Hub te koop voor €499,- Niet heel goedkoop maar het beeld is echt geweldig. Het is een 4K camera die ook in de nacht een goed beeld geeft. De ingebouwde verlichting springt aan wanneer de camera beweging detecteert. Hij onderscheidt ook mensen van dieren en zo wordt je niet de hele tijd gestoord voor vogels en katten die de camera voorbij lopen.

Je kunt via de app op je telefoon ook aangeven welk gebied de camera moet bewaken. Via de app krijg je tevens berichten wanneer er beweging is. Je kunt dan zelf beslissen wat je doet, je kunt zelfs praten via de camera. Ik persoonlijk was echt verbaasd over de goede kwaliteit van het beeld.

De Arlo Ultra Camera in gebruik

Inmiddels zijn we een paar maanden verder in het gebruik en ik ben toch wel echt ontzettend blij met het systeem. Het komt toch regelmatig voor dat er mensen voor de deur staan of dat er pakketjes worden gebracht. Nu kan ik dit makkelijk in de gaten houden. Regelmatig vraag ik nu of ze een pakketje bij de buren willen afleveren of bij mij in de barbershop wanneer ik daar aan het werk ben. Ik heb hier via de camera dan ook zicht op of het wel gebeurt.

Wij hebben de afgelopen tijd met mijn dochter veel in het ziekenhuis gezeten en daardoor hebben wij veel beroep moeten doen op mensen om ons heen. De hond uitlaten en weten of alles goed gaat met onze andere dochter. Via de camera kan je heel makkelijk contact houden. Ik was bang dat ik deze gadget meer als een gadget zou zien en al snel niet meer zou gebruiken. Het tegendeel is waar. Ik gebruik de camera meer en meer en het is inmiddels een “onmisbaar” onderdeel van ons leven geworden.

De Arlo Audio Doorbell met Chime installeren

Het installeren van de Arlo Doorbell was erg simpel en ook hiervoor heb ik eigenlijk niets extra’s hoeven doen. Deze gaat wel op batterijen die je in de loop van de tijd zal moeten vervangen of opladen. Via de app kan je zien wat de stand is van de batterij, dit kan je dus niet missen. Het koppelen van de bel met camera via de hub was ook geen probleem. Ik heb ook een Chime erbij en dat is een apparaat wat geluid maakt als je deurbel gaat. Deze doe je in het stopcontact in de ruimte waar je de bel wilt horen. Ook deze koppel je super makkelijk via de app.

De Audi Doorbell en Chime in gebruik

De Arlo Doorbell doet wat ie moet doen. Ik krijg keurig een melding op mijn telefoon als de deurbel gaat en kan via de camera zien wie er voor de deur staat. Echter is het spreken via de deurbel mij wel iets tegengevallen. Er zit veel ruis in en er zit ook ietwat vertraging op. Het maakt het communiceren via de deurbel wat lastiger. Gelukkig is het zeker niet onmogelijk maar hier had ik wel iets meer van verwacht en gehoopt. Ik heb hiervoor ook contact gehad met de klantenservice. Dit contact is goed en netjes verlopen. Het contact loopt via de afdeling in Amerika maar het contact was gewoon in het Nederlands.

Arlo deurbel aan de deur

Mijn Conclusie na 4 maanden gebruik

Ik ben over het algemeen ontzettend tevreden met de producten. De producten van Arlo hebben een toffe en moderne uitstraling. Waar ik bang was dat ik de producten weinig zou gaan gebruiken, is dit echt compleet het tegenovergestelde. Ik vind het achteraf toch wel een prettig idee dat wij nu wat meer controle hebben over ons huis. Juist op de momenten wanneer wij er niet zijn. Ben ik toch moderner en hipper dan ik zelf had gedacht 😉

Arlo deurbel en camerasysteem