AKG N60 hoofdtelefoon met noise cancelling review: Yay of Nay?

Muziek is voor mij een eerste levensbehoefte en ik zou echt niet zonder kunnen. Ik heb geen uitgesproken smaak, ik kan bijna van iedere muziekstijl genieten. Ik vind het dus ook heel belangrijk hoe ik de muziek tot mij krijg. Ik kan een enorme zeikerd zijn als het gaat om mijn muziek. Marie Louise probeert mij al jaren te overtuigen dat ik die lelijke zuilen nu toch echt eens weg moet doen, maar ik heb nog niet toegegeven! Ik ben bang dat dit voorlopig ook niet zal gebeuren. Ik vind het dus erg leuk om mooie producten te reviewen die mij muziek op een goede manier brengen.

AKG N60 met noise cancelling

Ik heb mij eerst zwaar verbaasd over de grote van deze hoofdtelefoon. Hij is namelijk super klein en is nog kleiner op te vouwen. Ik ben normaal een man van een over ears hoofdtelefoon en ik moet dus altijd even wennen aan een on ears hoofdtelefoon. Het verschil zegt de naam al, de één zit over het oor en de ander zit op het oor. Deze AKG N60 zit op het oor maar ondanks dat hij klein is is hij wel redelijk zwaar, waardoor de hoofdtelefoon wat tegen je oren drukt. Ik vind het altijd vervelend als je het gevoel hebt dat je constant de hoofdtelefoon tegen je oren moet drukken om het beste geluid te ervaren. Het gewicht is eerlijk wel een dingetje, hij is vrij zwaar en dat maakt de hoofdtelefoon best aanwezig op je hoofd. De foam op de oren en op je hoofd maken dat je de hoofdtelefoon wel comfortabel kan dragen. Verder is hij qua design echt heel mooi! Ik vind het één van de stijlvolste hoofdtelefoons die ik heb heb gehad. Helaas is de AKG N60 niet draadloos maar ik heb hier ook geen hinder van. De afstandsbedinging op het snoer werkt met één knopje wat heel makkelijk en goed werkt.

De Noise Cancelling op de AKG N60

Ik had tot kort geleden nog niet van gehoord Noise Cancelling. Het zorgt ervoor dat omgevingsgeluid wordt geblokt en jij niets anders hoort dan je muziek. Ideaal voor als je naar je muziek wilt luisteren als je niet in een stille omgeving bent. Denk bijvoorbeeld als je moet werken thuis terwijl andere aan het tv kijken zijn (zoals ik nu). Ook voor in het openbaar vervoer is dit een uitkomst, maar wees voorzichtig op straat. Je blokt ook geluiden op straat die misschien wel nuttig zijn. De noise cancelling van de AKG N60 is goed maar je hoort toch nog wel wat geluid binnenkomen. Dit kan ook komen omdat dit een hoofdtelefoon is die op je oren zit en niet over je oren.

AKG N60 specs