Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge – Film Review+Trailer+Winactie

Wat had ik er veel zin in! Alweer het vijfde deel van de film series Pirates of the Caribbean. Ik mocht namens B4men namelijk naar het hoofdkantoor van Disney in Hoofddorp, wat tevens lekker dichtbij huis was. Als echt gigantisch Disney fan, wat ik al vaker heb gezegd heb in bijvoorbeeld de game reviews van Kingdom Hearts, was dit natuurlijk een aanbod die ik niet kon laten liggen. Ik wist niet eens dat zij een bioscoop hadden in hun pand. Het was een knusse maar super mooie bioscoop met heerlijke stoelen en gigantisch mooi geluid. Ik kon in ieder geval goed genieten van de film! Op naar de film review zelf. En mocht je de trailer nog niet gezien hebben, dan kan je hem hieronder bekijken.

De dood, die wraak wilt nemen op Captain Jack Sparrow

Salazar (Javier Bardem) wil wraak nemen op Captain Jack Sparrow (Johnny Depp)…wie van de kapiteinen van piratenschepen eigenlijk niet? Jack heeft namelijk wel iets heel slim en slinks gedaan, waardoor Salazar vervloekt is geraakt. Ik vind de Amerikaanse titel eigenlijk veel beter passen bij de film, Dead Men Tell No Tales genaamd. Salazar wil duidelijk maken dat het verhaal van de duivelsdriehoek ook echt waar is en dat je gewoon eigenlijk niet met hem moet sollen, en dat hij natuurlijk opzoek is naar Captain Jack Spaaaeerreeeeewwww.

De vijfde film van de serie vind ik echt veel leuker dan het deel hiervoor. Ik vind dit verhaal toch wat meer aangrijpend en heb vele moment met een open mond gezeten. rivaal Barbossa (Geoffrey Rush) komt namelijk ook weer terug in deze film. En Henry Turner (Brenton Thwaites), Carina Smyth (Kaya Scodelario) zijn er bijgekomen in deze film. Beiden speelde ze hun rol perfect zoals ik het verwacht zou hebben. Een jongen die niet van opgeven houdt en een vrouw die gewoon keihard is en geen fuck geeft hoe je over haar denkt, met de beroepen die zijn namelijk uitoefent. Het leuke is dat je ze eerst een beetje leert kennen individueel en vervolgens komen ze allemaal toch bij elkaar.

Er zijn ook nog andere gezichten terugkomen en die lieten me flink glimlachen. William Turner die gespeeld wordt door natuurlijk Orlando Bloom en Elizabeth Tuner die gespeeld wordt door Keira Knightley. Helaas is het niet al te veel, maar wel leuk om ze toch weer even op het scherm te zien. Ik weet niet of er een zesde deel komt maar lijkt me leuk als die wel terugkomen op het scherm met een wat langere tijd. Ook is Joshamee Gibbs (Kevin McNally) weer terug in deze film, hem kan ik echt kan peilen of hij nu soms voor of tegen Jack is.

Ik vind dat ze met Pirates toch elke keer de lat hoger leggen op het gebied van Special effects en digitale beelden en animaties. Het lukt ze ook elke keer weer om het beter en mooier te maken. Zoals bijvoorbeeld bij Salazar en zijn bemanningsleden. Salazar zijn haar zweeft alsof hij onderwater is en dat er altijd maar bloed uit zijn mond loopt. Zijn bemaningsleden die soms benen, armen of gewoon een heel hoofd missen maar toch bewegen als een normaal mens met buitenaardse gedragingen zoals over water lopen en dat ze gigantisch ver kunnen springen. Verder is het ook knap hoe ze omgaan met het water in deze film, het lijkt gewoon super echt. Dit is heel goed te zien bij het stuk dat het water opensplits in tweeën en als Captain Jack Sparrow samen met Henry word aangevallen door ‘dode’ haaien.

Verder zit er in de film weer een goede dosis humor. Paul McCartney speelt ook weer een kleine rol. Met hem vindt een grappige scene plaats samen met Jack, maar aan het einde toch wel een stuk serieuzer wordt en de grapjes wat minder worden, waardoor je goed aan het verhaal blijft plakken. Ik ben heel blij dat ik deze film heb gezien! Als je bij de 4e film Jack al zat werd, zou ik deze wel overslaan. Ik vind het nog steeds wel grappig… dus mij hoor je niet klagen. Weet dat als je eenmaal in de film aan boord stapt weer dezelfde grapjes zult zien als de vorige delen. Ik hoop dat er nog een deel uit komt, want ik ben nog niet klaar met de franchise!

B4Men geeft een Pirates give-away pakket weg!

Namens Disney mag ik een pakket weggeven! Namelijk een USB stick in de vorm van de schedel van de film en een etui. Wil jij dit winnen? Then you arghhhhh in luck my lad! Ik mag namelijk één van mijn lezers blij maken met dit leuke pakket van Pirates of the Carribean. Wat moet je doen?

• Like B4men en like dit bericht!
  • Deel het bericht van Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge

De actie loopt tot en met 28 mei 2017 en de winnaars zullen in dit bericht bekend gemaakt worden en krijgen persoonlijk bericht van mij!