De Jaguar XF Sportbrake 30 D: een wolf in hele mooie schaapskleren

Ik heb weer een hele mooie auto om aan jullie te showen. Deze keer hebben wij een week mogen genieten in de Jaguar XF Sportbrake. En niet zomaar een XF Sportbrake maar de 30D First Edition. Een hele dikke bak met een geweldige motor. Laat de bekeuringen maar binnenkomen….sorry Marie Louise!

De Jaguar XF Sportbrake 30 D First Edition

Vanaf het eerste moment dat ik ben gaan schrijven over auto’s heb ik een goed contact met Jaguar. Niet alleen het contact is goed maar ook de auto’s hebben een speciaal plekje verworven. Nu heb ik iets met grote auto’s en dus ook met de sportbrake van Jaguar. Ik vind het ook heel jammer dat er geen sportbrake is van de Jaguar XE ,deze zou iets beter in mijn budget passen. Daarom moet ik mijzelf maar een week tarten met het rijden in de voor alsnog onbereikbare XF Sportbrake. Wat maakt deze auto zo bijzonder dan? Het zit hem vooral bij mij in de uitstraling van de auto. Het is een zeer subtiele auto in werkelijk alles. Niets is schreeuwerig of patserig maar juist alles aan deze auto straalt klasse uit. Wij worden regelmatig bijzonder aangekeken als wij een veel te dure auto uitstappen als jong gezin. Je hoort ze denken “criminelen”!! Whahaha echter met een Jaguar hebben wij dit nooit zo ervaren. Mensen kijken anders tegen deze auto aan. Dit maakt een jaguar al heel bijzonder in mijn ogen.

Een week rijden met de Jaguar XF Sportbrake 30 D First Edition

OkΓ©, over de uitstraling hebben we het dus al gehad, dat zit wel goed. Nu is het tijd om de auto te starten! Wij hebben met de First Edition gelijk de dikste uitvoering te pakken. Whaha tevens ook de duurste, vanaf € 97.560,- De auto heeft een 3.0 V6 diesel motor met 300 pk. Een hele dikke motor en omdat het een diesel is ook met heel veel koppel. Hij trekt werkelijk de straatstenen uit het wegdek. Maar niet alleen hard rijden is in deze auto aangenaam, de auto heeft een lange wielbasis en een hele mooie balans. Dit maakt dat de kilometers zeer prettig aan je voorbij schieten, zonder dat je door hebt dat je al zoveel kilometers heb gemaakt. Dit is denk ik het grooste compliment voor deze auto! Deze auto is echt gemaakt om mee te rijden. Comfortabel en ondanks mijn toch wat sportief rijgedrag nog erg zuinig ook. Ik heb in de week behoorlijk wat kilometers gemaakt en ook Marie Louise heeft de auto niet laten staan, toch hebben we maar een halve tank op gereden.

Plus en minpunten

De pluspunten hebben we al aardig beschreven en nu vraag je je misschien af of hij ook minpunten heeft. Ja zeker. Iets wat mij echt tegenviel was de laadruimte….WAT hij heeft een enorme laadbak!! Ja dat wel hij is heel erg diep maar wat mij tegen viel is de breedte. De opening van de achterbak is erg smal en de hoogte is niet heel hoog. Daardoor sta je soms voor verrassingen als je iets wilt inladen. Whahaha nu weet ik niet of je met zo’n dure auto hele bouwmarkten en Ikea’s gaat vervoeren maar toch. Verder heb ik niets te zeuren hoor, het is een auto die zeker op mijn verlanglijstje komt. Even sparen nog….. πŸ˜‰

Written by
Jan Willem Huffmeijer

Als barbier ben ik al heel veel jaar bezig om mannen letterlijk mooier te maken. Via mijn blog B4men probeer ik niet alleen je haar mooier te maken maar ook je leven. Mijn passie voor uiterlijke verzorging combineer ik graag met de innerlijke verzorging. Ik schrijf graag over de onderwerpen die jij leest. Veel plezier op mijn blog voor mannen.

View all articles
Written by Jan Willem Huffmeijer